نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 14:54

استمرار ساماندهی آب بندان های غیرمجاز گرگانرود/ ۹ سازه تخریب شد

گرگان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: عملیات تخریب آب‌بندان‌های غیرمجاز حاشیه رودخانه گرگانرود آغاز شده و تاکنون ۹ سازه تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تیموری بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: عملیات تخریب آب‌بندان‌های غیرمجاز حاشیه رودخانه گرگانرود توسط آب منطقه ای در حوزه روستاهای بی‌بی‌شیروان و سلمان فارسی از توابع شهرستان گنبدکاووس آغاز شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: شروع عملیات از اوایل بهمن ماه بوده و کماکان ادامه دارد.

طبق گفته وی تاکنون بیش از ۹ مورد از آببندان های واقع در بستر رودخانه گرگانرود به مساحت حدود ۳۰ هکتار و حجم ذخیره آبی بیش از ۸۰۰ هزار مترمکعب ساماندهی شده است.

تیموری افزود: طول دیواره های تخریبی در مجموع حدود چهار کیلومتر و حجم عملیات خاکی حدود ۳۵ هزار مترمکعب است و روند تخریب با همکاری همه دستگاه های ذیربط بی وقفه تا تخریب و ساماندهی کامل آب بندان ها ادامه دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: عمدتاً آب بندان های غیرمجاز استان بنا به دلایل مختلف در گذشته در بازه ای از رودخانه به طول ۳۰ کیلومتر در گرگانرود بنا شده و در صدد هستیم این مخازن را ساماندهی کنیم تا با مدیریت منابع، مشکلات بهره برداران مجاز پایین دست برطرف شده و هنگام سیلاب هم مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: تعداد آببندان هایی غیرمجاز که بنا داریم آن‌ها را ساماندهی کنیم بیش از ۷۰ فقره بوده که حجمی معادل هشت میلیون مترمکعب آب را در خود ذخیره می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1022634

مهمترین اخبار ایران و جهان: