نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 11:40

استاندار خراسان جنوبی: با کاشت درخت به کاهش بیابان زایی کمک کنیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: با کاشت درخت به کاهش بیابان زایی و توسعه فضای سبز در سطح استان کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت امروز با تأکید بر این مطلب در مراسم غرس نهال به مناسبت روز درختکاری، ضمن تبریک هفته درختکاری و منابع طبیعی به کارکنان جهاد کشاورزی و مناع طبیعی استان، خاطرنشان کرد: از آن جایی که درخت مایه حیات است، لذا روز درختکاری نیز روزی پربرکت و میمون برای همه ما به شمار می رود.

وی با تأکید بر اینکه منابع طبیعی از موضوعات حیاتی و بسیار مهم به شمار می رود، تصریح کرد: این موضوع برای استان خراسان جنوبی که با تغییرات اقلیمی به سمت بیابان زایی و خشکسالی پیش می رود و با پدیده گرد و خاک مواجهیم و یکی دو مرتبه در سال سیلاب را تجربه می کنیم، بسیار حائز اهمیت می باشد.

به گفته وی؛ با کاشت درخت و توسعه فضای سبز با همه این حوادث می توان مقابله کرد.

استاندار با اشاره به اقدام دولت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در سطح کشور، از سهمیه تعیین شده برای استان از این طرح گفت و اظهار داشت: منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی برای اجرای این طرح پای کارند و در کارگروهی هم که به همین منظور تشکیل شده، وظایف و تکالیف کلیه دستگاه ها مشخص شده است.

قناعت تأکید کرد: انتظار این است که همه مردم به ویژه جوانان و دانش آموزان و دانشجویان پای کار بیایند و در راستای تحقق این طرح ارزشی گام بردارند.

وی با تأکید بر اینکه حیات ما به درخت گره خورده، گفت: همه ما باید کمک کنیم تا این نهال ها کاشته شوند و هم در حفظ و بقای آنها اهتمام ورزیم.

به گفته وی، با هم افزایی می توانیم طی بازه زمانی 4-5 سال شاهد کاشت میلیون ها اصله نهال و در نتیجه کاهش بیابان ها و توسعه فضای سبز خرم و شادابی باشیم.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1076334

مهمترین اخبار ایران و جهان: