نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 17:45

نقشه مهندسی فرهنگی کرمانشاه در سال آینده تدوین و رونمایی می‌شود

کرمانشاه- نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کرمانشاه به همراه ۱۸ استان دیگر در سال آینده تدوین و رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باقری ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: سند مهندسی فرهنگی یک سند مهم و اثرگذار برای عرصه‌های فرهنگی کشور با محوریت فرهنگ ایرانی و اسلامی و نگاه تمدنی است که هر یک از استان‌ها باید موضوعات خود را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کنند.

وی افزود: هم اکنون سند مهندسی فرهنگی ۱۲ استان امسال نهایی و طی ماه‌های گذشته به تصویب رسیده و بودجه لازم نیز برای اجرای آن اختصاص یافته است.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: استان کرمانشاه به همراه ۱۸ استان دیگر نیز نقشه مهندسی فرهنگی آنها در حال تدوین است که با اتمام کار و رونمایی وارد فاز اجرایی می‌شود.

باقری بیان کرد: رهبر انقلاب تاکید بسیاری برای تدوین و اجرای نقشه مهندسی فرهنگی دارد و بر اساس دستور رئیس جمهور بودجه لازم برای اجرای آن اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در مسیر تدوین سند فرهنگی استان‌ها باید از نظرات کارشناسان و مسئولان فرهنگی نیز بهره گیری شود و پیشنهادات آنها باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: ساختارهای دولتی مسیر مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی نیست و باید از نهادهای دولتی برای ریل گذاری در مسیر فرهنگ استفاده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1074934

مهمترین اخبار ایران و جهان: