نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 09:08

مجوز راه اندازی موزه در منطقه گردشگری کبودوال اخذ شد

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از کسب مجوز برای راه اندازی موزه در منطقه گردشگری کبودوال در مجاورت سد نگارستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسین حسینی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: مجوز برای راه اندازی موزه در منطقه گردشگری کبودوال در مجاورت سد نگارستان اخذ شده و سال آینده کلنگ این موزه به زمین زده می شود و موزه چند منظوره ای در این مکان احداث می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: در حال حاضر در استان ۱۴ سد در حال بهره برداری و پنج سد در حال اجرا و مطالعه داریم و ۲۰ هزار حلقه چاه مجاز که آب زیرزمینی را استحصال می کنند.

وی گفت: بالغ بر ۲۰ ایستگاه پمپاژ و هزاران دستگاه موتور پمپ و ۱۰۰ سد انحرافی در جای جای استان آب رودخانه ها را برای مصرف به هنگام به مزارع هدایت می کند.

حسینی بیان کرد: ۵۰۰ قطعه آب بندان و سد کوچک مخزنی در استان ساخته شده که آب جمع آوری شده در آنها در بخش های کشاورزی و آبزی پروری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه آب موضوعات حقوقی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را هم شامل می شود، ادامه داد: در قدیم رفتار بسیاری مناسبی با آب داشتیم اما در حال حاضر آب و رودخانه گویی اهمیتی ندارد و رودخانه ها تبدیل به زباله دانی شده است.

حسینی گفت: توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی آب موضوع مهمی است اما با وجود زباله هایی که در داخل رودخانه ها وجود دارد این فرهنگ باید عوض شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1101378

مهمترین اخبار ایران و جهان: