نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 17:00

ثبت اشتغال بیش از 15 هزار نفر در ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: بر اساس سامانه ملی رصد اشتغال ثبت شده در ایلام بیش از 15 هزار نفر است.

نورالدین الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت:  ۲۵ طرح تعاونی در بخش‌های مختلف مسکن، تولید و توزیع و خدماتی در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان ایلام افتتاح می شود.

وی افزود: از اسفند سال گذشته تاکنون ۸۴۰ پرونده شکایتی که برای رسیدگی در مراجع تعیین وقت نشده بودند در یک اقدام جهادی برنامه ریزی شده و هماهنگ با افزایش تعداد شعبات و نمایندگان دولت در مراجع تشخیص و حل اختلاف از ابتدای سال ۱۴۰۱ این رقم به تعداد ۱۰۰ پرونده رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: همچنین با ۹ هزار و ۲۰۷ بازرسی ادواری و موردی از کارگاه‌های استان و تشکیل ۲۹۳ جلسه کمیته حفاظت ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها و برگزاری ۳۲ هزار و ۴۲۰ نفر ساعت آموزش کارگری و کارفرمایی ایمنی بصورت حضوری و مجازی ضمن صیانت از نیروی کار استان حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان به میزان ۶۰ درصد کاهش یافت.

الیاسی گفت: اطاله دادرسی از ۱۱۲ روز به ۷۰ روز کاهش یافته، بطوریکه از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه به ۲هزار و ۳۹۰ دادخواست واصله در مراجع حل اختلاف کارگری و کرافرمایی استان رسیدگی شد.

وی در پایان گفت: تعهد ثبت اشتغال استان در سامانه ملی رصد ۶ هزار و ۶۷۱ برای سال ۱۴۰۱ است که با هدف گذاری ۱۳هزار و ۱۱۰ ثبت اشتغال در استان و دستور و تاکید استاندار برای ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار و هماهنگی تیم اقتصادی استان و نقش آفرینی بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی و نهاد‌های حمایتی تاکنون ۱۵هزار و ۶۵ ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد در بخش‌های مختلف صنعت و خدمات و کشاورزی و ... انجام شده که ایلام در مقایسه با سایر استان‌های کشور همچنان استان برتر شناخته شده است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031934

مهمترین اخبار ایران و جهان: