نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 18:00

شاخص بهره‌مندی روستاهای استان قزوین از آب شرب بهداشتی ۸۶ درصد است

قزوین- مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین گفت: در حالی که میانگین کشوری بهره مندی از آب شرب بهداشتی در کشور ۸۲ درصد است این رقم در استان قزوین به ۸۶ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داراب بیرنوندی ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه خدمات رسانی مخصوصاً در حوزه آب بی بدیل است.

وی بیان کرد: در حالی که میانگین کشوری بهره مندی از آب شرب بهداشتی در کشور ۸۲ درصد است این رقم در استان قزوین به ۸۶ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین افزود: طول خطوط انتقال آب در استان قزوین، نسبت به پیش از انقلاب پنج برابر افزایش یافته است.

بیرنوندی با بیان اینکه در ساخت مخازن آب روستایی شاهد رشد ۱۰ برابری هستیم، عنوان کرد: حجم مخازن ذخیره آب در قزوین، پیش از انقلاب ۳۵۰۰ مترمکعب بود که این رقم هم‌اکنون به ۲۸۰ هزار متر مکعب رسیده است.

وی تصریح کرد: در دهه فجر امسال نیز ۲۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در استان قزوین ساخته و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین تاکید کرد: ۱۵۰ کیلومتر خط لوله آب و ۱۳ کیلومتر خط شبکه فاضلاب طی یک سال گذشته در این استان ایجاد یا اصلاح شده است.

وی در پایان یادآور شد: ۲۵ حلقه چاه آب در شهرها و روستاهای استان قزوین با هدف تأمین آب شرب مورد نیاز مردم استان حفر و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1034578

مهمترین اخبار ایران و جهان: