نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 18:26

فرهنگ حجاب و عفاف بین مردم بومی عسلویه نهادینه شده است

بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: فرهنگ حجاب و عفاف در بین مردم بومی عسلویه نهادینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: به فرموده امام حسین (ع) آنکه بخشندگی کرد آقایی می‌کند و آنکه بخل ورزید خوار و ذلیل می‌شود؛ امام سجاد هم فرموده اند عبادت باید با فهم و علم همراه باشد.

وی با تقدیر از فرماندار عسلویه و سایر اعضا به خاطر بیان نظرات و پیشنهادات خوب و کاربردی، خواستار اجرای کامل مصوبات این شورا و حضور جدی اعضا در نشست‌های شورای فرهنگی عمومی شد.

اهتمام به بحث حجاب و عفاف

امام جمعه عسلویه افزود: حجاب و عفاف بین مردم بومی شهرستان نهادینه شده و از باورهای عمیق آنان است. در بحث حجاب و عفاف دو نکته مغفول مانده است؛ یکی اینکه در برخورد با بدحجابی قاطعیت به خرج نمی‌دهیم و نکته دیگر اینکه در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کم رنگ شده و همه آن را کنار گذاشته‌ایم.

هاشمی نژاد اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که آنچه بیشتر باید مد نظر باشد اخلاق است؛ اخلاق اسلامی در بعد فردی و اجتماعی را باید رعایت کنیم، اقتصاد مهم است ولی فرهنگ حتی از اقتصاد هم مهم‌تر است.

گروه‌های آموزشی تشکیل شود

وی با تاکید بر اهتمام به بحث حجاب و عفاف در شهرستان عسلویه گفت: کارهایی تبلیغاتی را بیشتر کنیم، نصب بنر در مناطق تفریحی، گردشگری و پارک‌ها داشته باشیم. حضور نیروهای انتظامی بسیج و نهادهای مردمی و انجمن‌ها در سواحل در بحث بدحجابی بازدارنده است.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: گروه‌ها و انجمن‌هایی در این زمینه تشکیل شود و به آنها آموزش دهیم و فعال شوند به مدارس و دانشگاه‌ها بیشتر توجه شود. ما از این مراکز غفلت کردیم.

وی گفت: خدمات دهی به بدحجابان در ادارات و اصناف محدود شود و ایستگاه حجاب و عفاف در پارک‌ها و اماکن تفریحی دایر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059234

مهمترین اخبار ایران و جهان: