نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 10:46

مالزی میزبان نمایشگاه عکس «ازبکستان؛ مرکز تمدن اسلامی»

نمایشگاه عکس «ازبکستان؛ مرکز تمدن اسلامی» در موزه هنرهای اسلامی مالزی از اول ماه مارس در شهر «کوالالامپور» آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایشگاه عکس «ازبکستان - مرکز تمدن اسلامی» در موزه هنرهای اسلامی مالزی از اول ماه مارس در شهر «کوالالامپور» آغاز به کار می‌کند.

در این نمایشگاه عکس‌ها و گزارشاتی در مورد تاریخ اسلام، فرهنگ و آثار باستانی تمدن‌های مختلف، شاهکارهای میراث فرهنگی کهن و غنی که طی دو هزار سال گذشته در قلمرو ازبکستان ایجاد شده در معرض بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

همچنین سهم اسلام در علم، آموزش و معماری از آغاز گسترش آن در آسیای مرکزی تا به امروز معرفی خواهد شد. بیشتر نقاشی‌های این نمایشگاه تاثیر اسلام بر معماری، فرهنگ و زندگی مردم شهرهای باستانی مانند «سمرقند»، «بخارا»، «خیوه»، «تاشکند»، «نَسَف» و «ترمذ» را بازتاب می‌دهد.

به طور کلی بازدیدکنندگان در این نمایشگاه می‌توانند با پیوندهای بین فرهنگی در جاده بزرگ ابریشم، تاریخ و فرهنگ هزار ساله مردم ازبکستان، هنر، معماری، سنن و تمام ابعاد زندگی آشنا شوند.

این نمایشگاه با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ازبکستان، مرکز تمدن اسلامی ازبکستان و سفارت این کشور با همکاری موزه هنرهای اسلامی مالزی برگزار و تا 27 آوریل به کار خود ادامه خواهد داد.

موزه هنرهای اسلامی مالزی در سال 1998 میلادی تاسیس شده است. این بزرگترین موزه در جنوب شرق آسیا است که به هنر و تاریخ اسلامی اختصاص دارد. مساحت آن 30 هزار متر مربع است. در سال 2022 میلادی حدود 120 هزار بازدید کننده از این موزه بازدید کرده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060478

مهمترین اخبار ایران و جهان: