نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 00:21

۶۳ درصد کشاورزان قزوین در کشت قراردادی گندم مشارکت داشتند

قزوین- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۶۳ درصد کشاورزان این استان در کشت آبی گندم به شیوه کشاورزی قراردادی مشارکت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قزوین با بیان اینکه ۶۳ درصد کشاورزان قزوین در کشت قراردادی گندم مشارکت داشتند، اظهار کرد: بخش اعظمی از کارهای کشاورزی قراردادی بر عهده اداره کل غله و خدمات بازرگانی بوده که باید از زحمات کارکنان آن تشکر کرد.

وی اضافه کرد: اداره کل غله به لحاظ تنظیم برخی از محصولات روغن، آرد، شکر و گندم جایگاه مهمی دارد و نقش آن در حوزه خرید گندم بسیار پررنگ است.

عطایی تصریح کرد: بحث تحقق و توسعه کشاورزی قراردادی مورد تأکید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و ما نیز در استان قزوین برای پیشران کردن آن یک مدیر مجزا انتخاب کرده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه اداره کل غله یکی از ارکان ایجاد امنیت غذایی است، گفت: در بحث آرد و نان به واسطه زحمات اداره کل غله در سامانه راهبردی آرد و نان پایلوت و پیشرو بود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: خانواده جهاد کشاورزی در استان قزوین شامل ۱۳ دستگاه است که برای پیشبرد اهداف سازمانی باید ارتباط تنگاتنگی بین آن‌ها برقرار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059978

مهمترین اخبار ایران و جهان: