نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 23:21

پارک فاوا استان سمنان به بهره برداری می‌رسد

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از بهره برداری پارک فاوا در سمنان طی هفته آینده خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح تبدیل استان به بهشت فناوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صادقی شامگاه دوشنبه در جلسه توسعه فناوری اطلاعات به میزبانی سالن جلسات استانداری سمنان ضمن بیان اینکه می‌بایست همگام با رشد تکنولوژی در استان سمنان نیز گام‌های مؤثر در راستای پیشرفت حوزه فناوری‌های نوین برداشته شود، ابراز داشت: در این راستا استفاده از نیروی انسانی متخصص و کیفی به ویژه قشر دانشگاهی می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.

وی ضمن بیان اینکه از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت استان سمنان یکصد هزار نفر را قشر دانشجو و اساتید دانشگاهی تشکیل می‌دهند، افزود: ورود این تعداد به حوزه بهره‌برداری از تکنولوژی‌های به روز می‌تواند استان را به بهشت فناوری تبدیل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه پارک فاوا استان سمنان هفته آینده به بهره برداری می‌رسد، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح‌ها اینکه بتوانیم شعار بهشت فناوری و گردشگری را برای استان محقق و در حوزه اقتصادی، اعتبارات را هدفمند و به صورت بهینه هزینه کنیم.

صادقی ضمن بیان اینکه اجرایی شدن حوزه اینترنت اشیا در استان هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: اینترنت اشیا دستگاه‌های با قابلیت اتصال به اینترنت را در تعامل با یکدیگر قرار می‌دهد و این در حوزه‌های مختلفی اثرگذار بوده و منتهی به ارائه خدمات بهتر به شهروندان می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه ایجاد زنجیره ارزش راهبردی و ارزش افزوده در تولیدات کشاورزی، صنعتی و معدنی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: تولید ثروت با ارزش افزوده باعث توانمند سازی، کاهش ضریب جینی، کاهش فاصله طبقاتی، ارتقای سطح امنیت اجتماعی و افزایش راندمان شغلی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077934

مهمترین اخبار ایران و جهان: