نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 16:30

از زلزله تا مسمومیت همه کارخودشونه؛ وقتی عوامل طبیعی را هم گردن نظام می‌اندازد

کارخودشونه این اولین ترفند اپوزیسیون در مواجهه یک خبر تلخ یا ناگوار در داخل ایران است.

از شایعه تا واقعیت: دیگر چه اتفاقی باید بیافتد تا اینکه عده‌ای متوجه شوند و به خودشان بیایند که وارد یک «یک جنگ ترکیبی» شده‌ایم. از یک طرف با سلاح تحریم و فشار اقتصادی معیشت و حتی سلامت مردم را نشانه گرفته‌اند و از طرف دیگر با انتشار شایعات و شبهات سلامت روان جامعه را هدف گرفتند.

امروز با مسمومیت‌هایی که هنوز علت دقیق آن مشخص نشده، نگران خانواده‌های دانش‌آموزهای ایرانی می‌شوند همان‌هایی که دیروز بر سر پدران و پدربزرگان همین دانش آموزان سلاح شیمیایی ریختند.‌

امروز نگران سلامت نازدانه های ایرانی می‌شوند همان‌هایی که دیروز تشویق به تحریم کردند و نامه نوشتند تا همین دانش‌آموزان از حقوق اولیه خود حتی در تهیه دارو و واکسن محروم شوند.

اپوزیسیون ایران برای رسیدن به اهداف شوم خودش به هر دستاویزی چنگ می‌زند اما برای تخریب افکار عمومی از یک قاعده اولیه استفاده می‌کند. آن‌ها به محض وقوع یک پیشامد ناگوار طبیعی و غیرطبیعی در ایران، اولین ترفندشان فرار به جلو و مطرح کردن ایده «کارخودشونه» است؛ فارغ از اینکه این گزاره تا چه حد می‌تواند واقعی، جدی و یا خنده‌دار باشد.

ادعا: سم‌پاشی مدارس خودشونه

در موضوع داغ این روزها که موجب نگرانی بسیاری از خانواده‌ها شده، رسانه‌های معاند وارد شدند و این جمله ثابت «کار خودشونه» را تکرار کردند. به دور از اینکه با خودشان فکر کنند که سود جمهوری اسلامی از این اتفاق چیست؟ مگر نه اینکه بیشترین ضرر و هجمه را از این فشارها به خود جمهوری اسلامی وارد می‌شود؟ مگر می‌شود جمهوری اسلامی که خودش ۸ سال درگیر جنگ تحمیلی بود و هرگز حملات شیمیایی علیه دشمنانش انجام نداده حالا دست به چنین اقدامی علیه دانش آموزان خودش بزند؟ مگر فرزندان خود و نزدیکان‌شان در این مدارس تحصیل نمی‌کنند؟ جمهوری اسلامی که آمار سواد زنان را از ۲۴ درصد به نزدیک ۹۰ درصد رسانده و بیشتر کرسی‌های دانشگاه‌ها هم به بانوان اختصاص داده چرا باید دست به چنین کاری بزند؟

 

ادعا: حادثه شاهچراغ کار خودشونه

پس از وقوع شب تلخ حرم حضرت شاهچراغ(ع) که موجب شهادت تعدادی از زائران شد، عده‌ای با تکیه بر این ادعا که چرا پوسترهای شهادت جان باختگان حادثه چند دقیقه زودتر از شروع حمله تروریستی منتشر شده این حادثه را برنامه‌ریزی شده از سوی جمهوری اسلامی قلمداد کردند. درحالی که کاشف به عمل آمد فردی که این ادعا را مطرح کرده در ایتالیا زندگی می‌کند و با توجه به اختلاف ۹۰ دقیقه ای ساعت ایران و ایتالیا این یک خبرسازی بیشتر نبوده است.

 

 

* ادعا: حادثه تروریستی ایذه کارخودشونه

 در ماجرای حادثه تروریستی ایذه که منجر به جان باختن کیان پیرفلک شد هم رسانه‌های معاند سعی کردند این موضوع را به عوامل جمهوری اسلامی منتسب کنند. این درحالی است که گروه‌های تروریستی از روز قبل دوربین‌های مدار بسته را از بین بردند و حتی پس از حادثه در رسانه‌های خود به انجام چنین حادثه‌ای اعتراف کردند.

 

ادعا: کرونا کار خودشونه

در زمان ورود کووید ۱۹ و همزمان با شیوع کرونا، شایعات کرونایی هم افزایش چشمگیری داشت، شایعاتی که اشاره آن یک کتاب مفصل خواهد شد.یکی از این دروغ های شاخدار در آن زمان، این بود که شیوع کرونا کار خودشونه. عده‌ای بر این باور بودند که چون بسیاری از شخصیت ها و مسئولان( در همان روزهای نخست) کرونا نگرفتند پس اساساً کرونا واقعیت جهانی نیست. در آن طرف برخی القا می‌کردند این ویروس برای کم ردن جمعیت سالخورده ایران است چون که نظام توان پرداخت حقوق به بازنسشستگان ندازد.

 

ادعا: حمله به رژه نیروهای مسلح اهواز کارخودشونه

شهریور سال ۹۸ بود که تروریست های دژخیم به رژه نیروهای مسلح اهواز که ده ها زن و کودک هم درحال تماشای آن بودند، حمله کردند و جان چندین تن از عزیزان کشورمان را گرفتند. با انتشار اخبار این اتفاق، عده‌ای در فضای مجازی شروع کردند تا این تلقی را به وجود بیاورند که این حمله کارخودشونه؛ تا اینکه ساعاتی بعد سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه روی خط شبکه سعودی ایران اینترنشنال آمد و مسئولیت حمله را برعهده گرفت. شایعه کنندگان حتی به این موضوع ساده هم فکر نکرده بودند که هیچ نظامی حاضر نیست حتی یک فریم عکس از برهم پاشیدگی نیروهای نظامی اش منتشر شود.

* ادعا: حادثه پلاسکو کار خودشونه

یکی دیگر از مواردی که مخالفان جمهوری اسلامی در آن دمیدند که کارخودشونه، حادثه پلاسکو بود. در آن زمان برخی ادعا کردند که حادثه آتش‌سوزی و انفجار ساختمان پلاسکو که در آن ۱۶ آتش‌نشان به شهادت رسیدند برای کمرنگ کردن اتفاقات دیگر بوده است.

 

ادعا: انفجار کلینیک سینا اطهر کارخودشونه

در زمان حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی، این بار علی جوانمردی به نمایندگی از اپوزیسیون وارد میدان شد و اعلام کرد این اتفاق عمدی بوده و نظام برای قرینه سازی دست به چنین اثدامی زده است. او سندش برای این ادعا آن بوده که نباید انفجار در آن محل رخ می‌داده یعنی وی حتی نمی دانسته که دلیل انفجار اشتعال کپسول های حاضر در ساختمان بوده است.

 

* ادعا: زلزله کرمانشاه کارخودشونه

در زمان وقوع زمین لرزه کرمانشاه عده‌ای، زلزله را به آزمایش نهادهای نظامی مرتبط دانستند و کارخودشونه را تقویت کردند. درحالی که هم سامانه‌های لرزه‌نگاری داخلی و بین‌المللی این لرزه‌ها را ثبت کردند. از سوی دیگر پیش‌لرزه و پس‌لرزه در زلزله رخ می‌دهد نه در آزمایش‌های نظامی همانطور که در زلزه کرمانشاه هم چند پس لارزه رخ داد(بیشتر بخوانید).


گزارش مرکز لرزه‌نگاری آمریکا از زلزله مذکور کرمانشاه

 

 

ادعا: حمله تروریستی داعش به مجلس کار خودشونه

شاید کسی فکرش را نمی‌کرد داعش بتواند در داخل تهران عرض اندامی هرچند کوتاه انجام بدهد اما در سال ۹۶ بود که خبری از حضور تعدادی از عوامل تروریستی داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی ترس و ارعاب را در فضای حقیقی و مجازی حاکم کرد. در همین حال جریان رسانه ای ضدمقاومت، درحالی که با ورود نیروهای ویژه، عوامل حادثه هم کشته شدند مدعی شدند که جمهوری اسلامی خودش دست به چنین اقدامی زده تا حضورش در سوریه را توجیه کند! البته چندی بعد نیز تمامی عوامل ترویستی دخیل در این عملیات که وظیفه پشتیبانی از تیم ترویستی را بر عهده داشتند توسط نیروهای امنیتی دستیگر شده و پس از برگزاری دادگاه علنی همگی به اعدام محکوم شدند.

 

* ادعا: شهادت دانشمندان هسته‌ای کارخودشونه

دانشمندان هسته‌ای کشورمان که در طول سال‌های اخیر قربانی اقدامات تروریستی عوامل موساد شدند هم از این حربه ضدانقلاب دور نماندند. به عنوان نمونه رسانه دولت انگلیس در زمان شهادت شهید علیمحمدی عده‌ای شایعه کرد چون این شهید در انتخابات حامی یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری بوده، به همین دلیل منشا این ترور اخلی و انگیزه آن سیاسی است!

 

ادعا: آتش زدن پرچم های عاشورای ۸۸ کارخودشونه

سابقه این کارخودشونه بسیار طولانی است اما یکی از قدیمی ترین استفاده های ضدنقلاب از این ترفند درسال ۸۸ بود جایی که عده ای که بویی از امام حسین(ع) و نه ذره ای آزادمردی در وجود داشتند شروع به هتاکی به مقدسات و آتش زدن پرچم های عزای اباعبدالله زدند. آن ها درحالی این برچسب را برپیشانی نظام زدند که بسیاری از آن ها علناً پرچم های مقدس را هتک کرده بودند و از انتشار آن اِبایی هم نداشتند.

 

به گزارش فارس، مشخص است که این رسانه‌ها و شبکه های مجهز فارسی زبان ضدانقلاب و پیاده نظام آن ها در شبکه های اجتماعی اگر در زمان اوایل انقلاب اسلامی حضور داشتند، حتماً جنایت‌های مخوف و دلخراش منافقین را هم بر گردن نظام می‌انداختند تا به هدف شوم خودشان برسند.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079478

مهمترین اخبار ایران و جهان: