نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 23:40

مشارکت در اشتغال روستایی ۳۰ هزار نفر در اردبیل

اردبیل-مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان اردبیل گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در اردبیل با پرداخت تسهیلات اشتغالزا فرصت اشتغال ۳۰ هزار نفر را در روستاهای استان اردبیل فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی افتخاری شامگاه سه شنبه در آئین ملی جایزه احسان در اردبیل اظهار کرد: بنیاد احسان به عنوان اجتماعی‌ترین تشکل زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام فعالیت خود را از سال ۹۷ در استان اردبیل شروع کرد تا در کنار تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی با همراهی گروه‌های جهادی در مناطق محروم حاضر شده و خدمات متنوع را ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در قالب جایزه ملی احسان منتخبان گروه‌های مردمی و جهادی مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند تا قدردان تلاش و فعالیت‌های آنها در حوزه‌های مساجد، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی و … باشیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان اردبیل افزود: در ایام کرونا ۸ مرحله رزمایش همدلی در استان اردبیل به همت بنیاد احسان برگزار شد تا کمک‌های مردمی و خیرین را به سمت نیازمندان سرازیر کنیم.

افتخاری بیان کرد: بیش از ۶۵۰ گروه جهادی با این بنیاد همکاری نزدیکی را دارند که ما از بین آنها ۳۰ نفر را در ۱۰ عرصه مورد تجلیل و تکریم قرار دادیم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵۰ هزار بسته بهداشتی، پروتئینی و غذایی در قالب این رزمایش بین نیازمندان توزیع شد و در کنار آن اجرای پویش «لبخند احسان» ویژه خدمات دندانپزشکی، احسان غدیر و تهیه و توزیع موادغذایی در ایام عید غدیر را شاهد بودیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان اردبیل تصریح کرد: در قالب پویش «نسیم احسان» توزیع کولر در مناطق گرمسیر استان و پویش «دلگرمی احسان» توزیع بخاری و لباس گرم را در بین گروه‌های نیازمند جامعه شاهد بودیم.

افتخاری از اعزام زائران اربعین حسینی در قالب پویش «نذر احسان زائر» خبر داد و اظهار کرد: امدادرسانی به زلزله زدگان و سیل زدگان نیز در مناسبت‌های مختلف انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در استان اردبیل شاهد بروز بلایای طبیعی نبودیم اما آمادگی خود را در سیل انگوت و مشگین شهر مورد سنجش و ارزیابی قرار دادیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان اردبیل گفت: بنیاد برکت در دو سال اخیر ۲۵۰ سری جهیزیه را تهیه و توزیع کرده است.

افتخاری ادامه داد: با همکاری گروه‌های جهادی طرح ۲۰۲۰ در محلات مختلف اجرا شده و ما از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی در اجرای طرح‌های مختلف استفاده کردیم.

وی فعالیت بنیاد ۱۵ خرداد را در حمایت از مادران باردار با تهیه و توزیع بسته‌های غذایی پروتئینی یادآور شد و بیان کرد: بنیاد برکت نیز در بخش عمرانی و اشتغال فعالیت‌های خوبی را داشته که از جمله آن پرداخت وام اشتغال برای ۳۰ هزار نفر در روستاهای محروم استان بوده که همچنان این فعالیت‌ها ادامه دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان اردبیل افزود: ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و آبادانی ۲۲ مسجد هزینه شده و تاکنون این نهاد انقلابی مرمت، بهسازی و تکمیل ۹۰ مسجد را در استان انجام داده است.

افتخاری از نوسازی و بهسازی ۶۰ مدرسه، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و احداث مسکن محرومان خبر داد و بیان کرد: با حضور وزیر راه و شهرسازی به همت ستاد اجرایی فرمان امام افتتاح واحدهای مسکونی را در اردبیل شاهد بودیم و در نهضت ملی مسکن نیز مشارکت جدی را انجام می‌دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: به زودی طرح‌های حمایتی ستاد اجرایی از دامداران اعلام خواهد شد و در آستانه سال نو و ماه رمضان توزیع بسته‌های معیشتی یک میلیون تومانی به خانواده‌های نیازمند در دستور کار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080278

مهمترین اخبار ایران و جهان: