نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 20:54

پیشگامی تعاونی‌ها در کاهش فقر و افزایش تولید

اردبیل- معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی‌ها در کاهش فقر و افزایش تولید و اشتغال در جامعه نقش پیشتاز دارند و باید فعالیت‌های تعاونی‌ها مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مسکنی عصر سه‌شنبه در نشست با تعاون‌گران در اردبیل اظهار کرد: بخش تعاون یکی از بخش‌های با ظرفیت مناسب در کشور است که می‌تواند ظرفیت و توان خوبی را در تحرک‌بخشی به نظام اقتصادی و اشتغال فراهم آورد.

وی ارزش افزوده این بخش را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: ما در حمایت از بخش تعاون هیچ محدودیتی نداریم و حتی در پرداخت تسهیلات نیز سعی می‌کنیم از منابع مختلف به فعالان این حوزه کمک کنیم.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد دولت سیزدهم را رویکرد حمایتی با هدف رفع مشکلات و آسیب‌های تعاونی‌های اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه تولید و ایجاد اشتغال در اولویت نگاه دولت سیزدهم دارد، ما نیز سعی می‌کنیم تا در کنار بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها به تحقق اهداف دولت کمک کنیم.

مسکنی ضرورت ارائه برنامه‌های آموزشی برای فعالان بخش تعاون و بهره‌گیری از تسهیلات پرداخت شده را یادآور شد و افزود: در بودجه سال آینده با تصویب مجلس منابع خوبی برای حمایت از بخش تعاون در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود با اجرایی شدن آنها شرایط خوبی را در فعالیت تعاونی‌ها شاهد باشیم.

وی به کاهش ارزش سرمایه در گردش تعاونی‌ها در شرایط اقتصادی کنونی اشاره کرد و ادامه داد: ما آماده دریافت طرح‌های توسعه‌ای در این بخش هستیم و در پرداخت اعتبار در حوزه تعاون مشکل و محدودیتی وجود ندارد.

مسکنی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بعد از گذشت یک دهه قرار است در بودجه کشور ۲۵ درصد از تبصره ۱۶ و ۱۸ به بخش تعاون اختصاص پیدا کند که رقمی معادل ۱۰۲ همت است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با پرداخت تسهیلات مورد نیاز فرصت اشتغال و سرمایه‌گذاری مناسبی را به وجود آوریم.

مسکنی بیان کرد: بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در بخش تعاونی‌ها به وجود آمده و این ظرفیت تا ۲ میلیون نفر نیز تا پایان سال وجود دارد.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت ۱۰۰ هزار تعاونی را در کشور در بخش‌های مختلف یادآور شد و ادامه داد: مزیت خوبی برای تعاونی‌ها در تأمین نیازمندی مردم در نظر گرفته شده و سعی بر این است تا در ابعاد مختلف تعاونی‌ها کمک‌کار تولید و توسعه در این بخش باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1064534

مهمترین اخبار ایران و جهان: