نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 14:27

انهدام باند سارقان ۱۶۰ میلیارد ریالی/ سرقت خانه‌های خالی از سکنه با شگرد تخریب در

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند بزرگ سارقانی خبر داد که بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال از منازل مسکونی پایتخت سرقت کرده بودند.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند بزرگ سارقانی خبر داد که بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال از منازل مسکونی پایتخت سرقت کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص جزئیات خبر فوق اظهار داشت: با وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهروندان در شمال و شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حکایت از آن داشت، پنج مرد جوان با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه در شمال و شرق تهران در ساعات ابتدایی شب با شگرد تخریب درب اقدام به سرقت اموال با ارزش کرده و با ۲ خودرو متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی در نخستین گام راهی صحنه‌های وقوع جرم شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت سر دسته این باند بزرگ سرقت را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه هویت چهار عضو دیگر اعضای باند در روند تحقیقات مشخص شد، ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در نقاط مختلف تهران ردیابی کرده و پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه‌های موردنظر شدند و در یک عملیات متهمان را دستگیر و آنها را به اداره هفدهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ ولی پور گودرزی افزود: متهمان در تحقیقات ابتدایی منکر جرم خود بودند اما پس از مشاهده شواهد و مدارک موجود در پرونده به سرقت از خانه‌های شهروندان در شمال و شرق تهران به ارزش ۱۶۰میلیارد ریال اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه مالخر پرونده پس از تحقیقات گسترده شناسایی و دستگیر شد، افزود: ۱۵ مالباخته پس از مراجعه به اداره هفدهم پلیس آگاهی در مواجهه حضوری سارقان را شناسایی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1056178

مهمترین اخبار ایران و جهان: