نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 10:01

نمایش موسیقیایی فرهنگ جنوب از نای بوشهری‌ها+عکس

سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر بخش استانی در استان بوشهر با معرفی گروه‌های برتر به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر بخش استانی در استان بوشهر از تاریخ ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه سال جاری در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی با همکاری انجمن موسیقی استان برگزار شد.

رقابت ۶ گروه موسیقی

در این جشنواره ۶ گروه موسیقی از جای‌جای استان با نام‌های گروه پوری‌بند، شبدیز، شیلو، حصیر، شعبانی و باربد شرکت کردند. 

معصومه عباسی معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در جشنواره موسیقی امسال خوشبختانه گروه‌های شرکت کننده از نقاط مختلف جغرافیایی استان حضور داشتند. 

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل ارشاد استان بوشهر افزود: موفق شدیم از خارگ تا کنگان گروه‌های موسیقی در شکل، اجرا و البته ژانرهای مختلف را گرد هم جمع کنیم. 

وی ادامه داد: امسال گروهای موسیقی پاپ، سنتی، مقامی و محلی اجراهای متنوعی داشتند که برای آگاهی‌بخشی و شناخت بیش‌از پیش عامه مردم و مخاطبان خاص می‌تواند تحقیق و مطالعه عملی ارزشمندی محسوب شود. 

این مقام مسؤول عنوان کرد: این گردهمایی نقاط روشن بسیاری داشت که از جمله می‌توان به اجرای موسیقی محلی جنوب استان، شهرستان کنگان اشاره کرد. 

اجرای منحصر به فرد خارگی‌ها

در این جشنواره گروه موسیقی خارگ به سرپرستی عباس حیدری شکل منحصر به فرد خود در نوع و شکل اجرا یکی دیگر از زوایای بی‌نظیر فرهنگ و هنر استان بوشهر را به نمایش گذاشت تا خاصیت موسیقی در جزیره بی‌همتا خلیج‌فارس بار دیگر توسط این هنرمندان بی‌نام و نشان به مخاطبان و علاقمندان عرضه شود. 

گروه موسیقی حصیر به سرپرستی جلیل ملاح کنگانی که نماینده بخش مهمی از فرهنگ و آداب و سنن مردمان سخاوتمند جنوب استان بوشهر از جمله دریانوردان این منطقه ارزشمند را در خود مستتر داشت، در اجرای زیبا و دیدنی این گروه جایگاه مذهب یگانه اسلام و توجه و احترام به ائمه اطهار (ع) دیده و احساس می‌شد. 

همچنین در این جشنواره گروه موسیقی نماینده شهرستان دشتستان با حضور هنرمندان توانای خود آرش شعبانی اجرایی زیبا و دیدنی ارائه کردند.

عبدالرحیم پوردرخش و گروه توانمندشان و اجرای بی‌نظیر گروه‌های نماینده شهرستان بوشهر هنرمند محسن حیدریه و همچنین گروه پرانرژی شیلو به سرپرستی امید سیما رنگ‌وبوی خاصی به سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر بخشیدند.

تقدیر از ۶ پیشکسوت حوزه موسیقی 

مراسم اختتامیه این جشنواره روز سوم اسفند با حضور عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، حسین حیدری شهردار بوشهر، احمدپور سرپرست موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری و اهالی و هنرمندان موسیقی استان برگزار شد. 

در این مراسم که همراه با اجرای دو هنرمند جوان روزبه حق‌پرست و فرزاد داودی برگزار شد، از ۶ پیشکسوت حوزه موسیقی و گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره تقدیر به عمل آمد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1055334

مهمترین اخبار ایران و جهان: