نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 16:16

اعضای گروه‌های تبهکاری السالوادور به زندانی متمرکز منتقل می‌شوند

دولت السالوادور در تازه‌ترین اقدام خود در راستای سرکوب جرم و جنایات در این کشور، هزاران عضو گروه‌های تبهکاری را به یک «کلان‌زندان» منتقل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تازه‌ترین اقدام دولت السالوادور در راستای سرکوب جرم و جنایت در این کشور، هزاران عضو مظنون گروه‌های تبهکاری را به یک «کلان‌زندان» تازه‌تاسیس که جنجال‌آفرین هم بوده، منتقل کرد.

نجیب بقیله، رئیس جمهور السالوادور در توییتر نوشت: این(زندان) خانه جدید آنها خواهد بود؛ جایی که دیگر نمی‌توانند به مردم از این بیشتر آسیب برسانند.

حدود ۲هزار متهم گروه‌های تبهکاری به زندانی با ظرفیت ۴۰هزار نفر منتقل شده‌اند. گفته می‌شود این بزرگ‌ترین زندان قاره آمریکا است. در ویدئویی که بقیله منتشر کرده، زندانیان با سرهای تراشیده و تنها یک لباس زیر، به سلول‌ها منتقل می‌شوند.

این مجموعه که در حدود ۷۴ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت این کشور یعنی سن‌السالوادور واقع شده، از هشت ساختمان تشکیل شده که هر کدام ۳۲ سلول داشته و هر سلول بیش از ۱۰۰ زندانی را در خود جای می‌دهد.

پس از افزایش شدید موج خشونت در السالوادور که به این گروه‌های تبهکاری نسبت داده شده، بقیله پارسال از کنگره السالوادور خواست تا برخی از حقوق موجود در قانون اساسی این کشور تعلیق شود و از آن زمان تاکنون بیش از ۶۴هزار مظنون بازداشت شده‌اند. با توجه به تغییر قانون، بازداشت‌ها بدون حکم صورت گرفته، دولت به مکالمات خصوصی دسترسی داشته و زندانیان دیگر حق استفاده از وکیل را ندارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1056578

مهمترین اخبار ایران و جهان: