نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 15:58

۴۰۰۰ پروژه درمانی سال آینده در کشور بهره برداری می شود

ساری- معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی کشور گفت: در سال آینده چهار هزار طرح درمانی در سراسر کشور بهره برداری و تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرشیدی بعدازظهر چهارشنبه در همایش کشوری پزشکی خانواده با عنوان «پزشکی خانواده راهکاری عادلانه، گسترده و اثربخش در ارتقای سلامت جامعه» شمار طرح‌های افتتاح و یا قابل بهره داری در حوزه بهداشت و درمان را سال جاری دو هزار پروژه ذکر کرد و گفت: این تعداد در سال آینده دو برابر می‌شود.

وی با تاکید بر گسترش طرح پزشک خانواده از سال آینده در کشور، اجرای این طرح را در مازندران و فارس موفقیت آمیز دانست و گفت: برای گسترش طرح پزشک خانواده در کشور نیازمند تبادل اطلاعات و ارائه راهکارها هستیم.

وی همکاری دستگاه و نهادهای مختلف را برای اجرای پروژه پزشک خانواده و تسریع و سرعت بخشی برای تحقق طرح را ضروری دانست و گفت: برای تسریع در عملیاتی شدن این طرح در کشور، بسته‌های تشویقی مختلفی برای پزشکان فعال در طرح پزشک خانواده درنظر گرفته می‌شود.

عباس علیپور معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران نیز در حاشیه همایش گفت: همایش کشوری پزشکی خانواده با محورهای پزشکی خانواده ارتقای سلامت، اجتماعی سازی سلامت و اثربخشی اقدامات برگزار شد.

وی از ارسال ۱۰۵ مقاله به این همایش خبر داد و گفت: از ۸۳ مقاله داوری شده شش مقاله در بخش و پوستر به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066434

مهمترین اخبار ایران و جهان: