نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 11:20

ترافیک کیلومتری نمایشگاه سئول و سرگردانی 23 ساله مردم

مسوولان شهری بارها بر انتقال نمایشگاه بین‌المللی از سئول تاکید داشته‌اند اما همچنان بسیاری از نمایشگاه‌های پرمخاطب در این محل برگزار و شهروندان ساعت‌ها در ترافیک گرفتار می‌شوند.

گروه شهری خبرگزاری فارس، «نذر آنهایی که به زور می‌خواهند مردم تهران را زجر دهند، قبول باشد.» این جمله را مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در پایتخت می گوید.

 برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی واقع در سئول ترافیک را در بزرگراه چمران زیاد و شهروندان ساعت ها گرفتار می‌شوند. 

اولین بار ۲۳ سال پیش بود که شورای شهر تهران در مورد نمایشگاه بین المللی ورود کرد و قرار شد برای رفع مشکلات شهرداری طرحی بیاورد،‌ دومین بار تیر ۱۳۸۳ بود که طرح شهرداری برای جلوگیری از برگزاری نمایشگاه تصویب شد، ولی اجرایی نشد و در آذر ۱۴۰۰ نیز «طرح الزام جا به جایی نمایشگاه بین المللی تصویب ولی باز هم تاکنون محقق نشده است». برخی از اعضای شورا می گویند اگر انتقال نمایشگاه رخ ندهد مجبوریم کار دیگری کنیم، مانند چند سال پیش که « یک کامیون خاکروبه مقابل نمایشگاه خالی کردیم و اجازه ندادیم برگزار شود.»

اعضای شورای شهر تهران به برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در سئول معترض هستند و تاکید می‌کنند باید از فعالیت نمایشگاه بین المللی جلوگیری شود و رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران هم می‌گوید «نمایشگاه حکم ماده ۱۰۰ دارد و باید این حکم به جریان بیفتد.» حکم ماده ۱۰۰ یعنی شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی، ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه جلوگیری کند.

برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در مصلی تهران هم ترافیک شدیدی در محدوده مرکزی شهر ایجاد کرد.

 درحالی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران احمدرضا علایی طباطبایی بر ساخت ایستگاه مترو در محدوده نمایشگاه به منظور رفع ترافیک تاکید دارد که رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی به خبرنگار فارس می‌گوید مشکلات نمایشگاه سئول آن قدر زیاد است که «نتیجه سال‌ها فعالیت کارشناسی هم بر جابجایی مکان فعلی نمایشگاه بین‌المللی تاکید دارد.»

وسعت نمایشگاه شهر آفتاب در جنوب تهران حدوداً به اندازه مناطق یک و ۲ شهرداری تهران است. نائب رئیس شورای شهر تهران پرویز سروری می‌گوید نمایشگاه‌های پرمخاطب می‌تواند در شهر آفتاب با ۸۵هکتار، ۴ در ورودی و ظرفیت حداکثر ۲۰۰۰  پارکینگ برگزار شود و «زیرساخت های لازم در حال حاضر فراهم و دسترسی به مترو هم وجود دارد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635778

مهمترین اخبار ایران و جهان: