نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 18:51

خوزستان در میلاد مولود کعبه ستاره باران شد

همزمان با فرا رسیدن میلاد سراسر برکت مولود کعبه حضرت امام علی(ع) جشن‌های گوناگونی در سراسر خوزستان با حضور قشرهای مختلف مردم ولایتمدار این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به مناسبت فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب المرجب سالروز ولادت فرخنده و خجسته نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اسدالله الغالب حضرت امام امیرالمومنین علی ابن ایبطالب(ع) و روز پدر جشن و شادی در نقاط مختلف استان خوزستان زادگاه سردار شهید بهنام محمدی‌راد برگزار شد.

جشن و سرور و شادمانی به مناسبت ولادت فرخنده حضرت مولا علی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و دیگر اماکن مذهبی نقاط مختلف خوزستان دیار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی برگزار شد که مردم این استان میلاد سراسر نور و برکت نخستین امام شعیان و مولود ماه رجب را جشن گرفتند.

در نقاط مختلف شهر اهواز از جمله مسجد امام حسین(ع) فاز 5 پادادشهر، مسجد امام علی(ع) کیان آباد، مسجد حضرت علی(ع) چهار راه اباذر، مسجد حضرت علی(ع) کوی نبوت، مسجد صاحب الزمان(عج) کوی بعثت، مسجد امام خمینی(ره) فاز 2 پادادشهر، مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) شهرک نفت، حسینیه مسجد امام رضا(ع) خیابان بهمن گلستان، مسجد توحید خیابان آزادگان، مسجد امام حسین(ع) خیابان شریعتی، مسجد الرسول(ص) خیابان شهید کرمی‌خراط، مسجد ولایت سه راهی گلستان جشن میلاد امام علی(ع) برگزار شد.

در حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جمعی از جوانان و نوجوانان خوزستانی جشن و سرور ولادت فرخنده مولود کعبه حضرت امام علی(ع) در کنار تربت پاک شهید ایمان عباسی، شهید محمد چم‌حیدری، شهید سیدمرتضی شفیعی و شهید مدافع حرم محمد ظهیری برگزار شد که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این شادی به مولودی‌خوانی و سرودخوانی پرداختند.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن ولادت فرخنده ساقی کوثر حضرت امام علی(ع) جشن و شادی از سوی هیأت سیده زینب(س) منطقه گلستان اهواز برگزار شد که  محمدحسین پورفاطمی، علی ایزدی و پیمان لنجانی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جمع همشهریان سردار شهید علی لویمی، شهید علی کمایی، شهید سینا آقاجری، شهید سیدحسن سواری، شهید محمد عذاری، شهید رضا شعیبی، شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد و شهید میلاد جهانگیری‌نژاد مولودی‌خوانی و سرودخوانی کردند.

محفل انس با قرآن در کنار شهدای هویزه

از سوی هیأت اباصالح المهدی(عج) نیز همزمان با فرا رسیدن سیزددهم ماه رجب ولادت فرخنده امام علی(ع) در مسجد امام حسین(ع) منطقه معین‌زاده اهواز جشن و سرور برگزار شد که امیر آل منصور از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جمع اهالی دیار شهید بهزاد جلیلی، شهید مهرداد مکوندی، شهید اردشیر زارعی، شهید بیژن ماسوریان و شهید خالد ماموسیان به مولودی‌خوانی و سرودخوانی پرداخت.

به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی (ع) محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و ملی در یادمان شهدای هویزه در جوار تربت پاک و نورانی سردار سرلشکر شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی فرمانده عملیات نصر و دیگر همرزمانش برگزار شد که سعید پرویزی و مهدی سیاحی در این محفل معنوی به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

 

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ساعدی، امام جمعه هویزه و مولودی‌خوانی از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود که به کوشش برخی از نهادهای شهرستان هویزه همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج مداحان ناحیه سپاه هویزه، اداره تبلیغات اسلامی، شهرداری و یادمان شهدای هویزه برگزار شد.

همچنین همزمان با فرا رسیدن فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب المرجب سالروز ولادت فرخنده و خجسته نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اسدالله الغالب حضرت امام امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر جشن و شادی از سوی هیأت رزمندگان اسلام در حسینیهٔ عاشقان ثارالله(ع) بندر امام خمینی(ره) در جوار تربت پاک و مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس برگزار شد که محمود خزلی و رضا آزادی‌نیا به مولودی‌خوانی و سروردخوانی پرداختند.

 پذیرایی از مردم

 

همچنین در این جشن نورانی که در فضایی آکنده از شور و شعور برگزار شد جمعی از جوانان و نوجوانان بندر امام خمینی(ره) حضور داشتند که با اجرای زیبای گروه تواشیح نورالهدی و گروه سرود امام زمانی‌ها همراه بود و علیرضا دارآفرین نیز در این محفل نورانی و آکنده از ذکر و یاد مولاعلی(ع) شعرخوانی کرد و ابیاتی را در وصف حضرت امیرالمومنین(ع) خواند.

تقدیر از دانش‌آموزان در حرم دانیال نبی(ع)

به مناسبت فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب سالروز ولادت فرخنده و همایون حضرت مولا امام علی(ع) و گرامیداشت روز پدر مردم ولایتمدار شهرها و روستاهای شهرستان شوش دانیال با حضور در اماکن مذهبی و زیارتگاه‌های این شهرستان از جمله حرم عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزایی آیین جشن و سرور برپا کردند.

علاوه بر مساجد و اماکن مذهبی، آیین جشن میلاد در روستاهای مختلف شهرستان با حضور مسؤولان محلی و شرکت هزاران نفر از دوستداران امام اول شیعیان برگزار شد که مولودی‌خوانی، تواشیح، دعا و سخنرانی در مدح حضرت علی(ع) از جمله برنامه‌های متنوع به مناسبت این میلاد بزرگ در شوش بود.

 مولودی‌خوانی برای مولود کعبه

 

چراغانی و آذین بندی خیابان‌ها و معابر، قرائت قرآن کریم و ختم صلوات بخش دیگری از ویژه برنامه‌های فرح‌بخش سیزدهم ماه رجب سالروز میلاد خحسته حضرت علی(ع) در شوش دانیال زادگاه سردار شهید محمد زهرابی، سردار شهید حسن درویش و شهید مدافع حرم احمد حیاری بود.

در خجسته سالروز میلاد مولای متقیان حضرت علی(ع) جشن باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) در شوش برگزار شد که مهدی باصداقت از دزفول و کریم داوودی‌پور در این محفل نورانی به مولودی‌خوانی پرداختند و استاد مجتبی باقریبه قرائت قرآن پرداخت. برپایی جشن ازدواج زوج‌های جوان و آیین ویژه صله رحم و پیوند دوستی و مودت بین افرادی که نام آنان علی و حیدر است در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) به اجرا درآمد.

 موکب جوانان

 

همچنین حجت‌الاسلام مهدی علیزاده اصل امام جمعه شهرستان شوش در جمع زائران و مجاوران حرم نورانی حضرت دانیال نبی(ع) درباره شخصیت و زندگی و عدالت حضرت علی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و نکاتی را در این ارتباط بیان کرد. همچنین در این جشن نورانی به 380 نفر از دانش‌آموزانی که نامشان علی بود هدایایی اهداشد.

گرامیداشت روز پدر در مسجدسلیمان

همچنین به مناسبت فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب المرجب سالروز ولادت مبارک و همایون ساقی کوثر حضرت امام علی(ع) از سوی هیأت فرهنگی مذهبی الحیدر(ع) شهرستان رامهرمز موکب کریم اهل بیت(ع) و ایستگاه صلواتی برپا شد که در این ایستگاه همشهریان سردار شهید محمدرضا پورکیان، شهید جاویدالاثر عبدالحسین (بهروز) گندمی، سرباز شهید عباس نجاتی، شهید علی‌حسین راشخوار، نخبه شهید امید حسینی و شهید نوید حقیقت‌شناس از اقشار مختلف مردم پذیرایی کردند.

از سوی پایگاه مقاومت بسیج حضرت جوادالائمه(ع) حوزه مقاومت بسیج شهید اسماعیل دقایقی شهرستان بهبهان به مناسبت فرا رسیدن ولادت فرخنده و خجسته ساقی کوثر حضرت امیرالمومنین علی(ع) جشنی نورانی در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) این شهر برگزار شد که همشهریان شهید شعبان گلکار، شهید یونس پورجلو، شهید سید خلیل هاشمی‌فر و سرباز شهید مهدی قالبی در این محفل نورانی شرکت کردند.

 جشن و شادی با حضور دهه نودی‌ها

 

ایستگاه صلواتی مشترک گروه یاران دفاع مقدس شهرستان بهبهان و مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) به مناسبت ولادت باسعادت و فرخنده امیرمومنان حضرت امام علی(ع) در مسجد آیت‌الله محمدعلی معصومی واقع در محله گودبقال برپا شد که در این ایستگاه رزمندگان بهبهانی با شربت و شیرینی از همشهریان سردار سرلشکر مجید بقایی و سردار شهید صدرالله فنی پذیرایی کردند.

 موکب کریم اهل بیت(ع)

 

به مناسبت فرا رسیدن سیزدهم رجب سالروز ولادت فرخنده و خجسته حضرت امام علی(ع) جشن و شادی با حضور اهالی دزفول و همشهریان شهید محمود شهیان‌زاده (صدیقی‌راد)، شهید حسین کریمی‌یگانه، شهید بهمن رضایی‌نیا، شهید حسین ولایتی‌فر، شهید سعید زارع و شهید علیرضا باغبان‌زاده برگزار شد که قشرهای مختلف مردم در آن حضور یافتند.

 جشن میلاد نور

 

جشن بزرگی همزمان با فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب المرجب سالروز میلاد همایون و خجسته اسدالله الغالب حضرت علی بن ابیطالب(ع) و بزرگداشت روز پدر با سخنرانی حجت‌الاسلام مصطفی چراغیان‌راد رئیس حوزه علمیه المهدی(عج) و امام جمعه موقت مسجدسلیمان با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از فرهنگیان شهرستان در باشگاه فرهنگیان برگزار شد که همشهریان شهید جاویدالاثر شنبه تاوسه، شهید جاویدالاثر ابراهیم قندعلی‌مرغان، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید سعید کریمی، شهید مهران زرافشان، شهید شاپور عباسی و شهید مدافع امنیت غلامرضا بامدی در این برنامه حضور داشتند.

تقدیر از پدران پیشکسوت شاوور

به مناسبت فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب سالروز ولادت فرخنده و همایون حضرت مولا امام علی(ع) و گرامیداشت روز پدر جشن باشکوهی در شهر ولایتمدار شاوور با حضور بسیجیان، پیشکسوتان، بزرگان، سادات و فرهنگیان، مسئولان و اهالی خونگرم بخش شاوور با همت پایگاه‌های مقاومت بسیج و حوزه مسلم بن عقیل(ع) برگزار شد که در پایان این آیین از پیشکسوتان بسیج به مناسبت روز پدر تقدیر به عمل آمد.

 ایستگاه صلواتی

 

همزمان با فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب المرجب سالروز میلاد فرخنده و خجسته نخستین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام علی ابن ابیطالب(ع) جشن و شادی از سوی هیأت فاطمه الزهرا(س) در کوی دانشگاه پیام نور سوسنگرد دیار سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی برگزار شد که اجرای آن بر عهده سیدفواد هاشمی بود، همچنین ابوعلا شریفی شعرخوانی کرد و ماجد ساری و مصطفی مرمضی به مولودی‌خوانی پرداختند.

در شهر گتوند دیار سردار شهید حسین منجزی، شهید روزعلی اسدی، شهید علیرضا مقامی، شهید حمید شاهمرادی، شهید فرزاد سمالی، شهید غلامحسین قاسمی، شهید مصطفی جزایری و شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش نیز به مناسبت فرا رسیدن سیزدهم ماه رجب سالروز میلاد فرخنده و مبارک حضرت امام علی(ع) جشن و شادی برگزار شد.

از سوی هیأت خدام العباس(ع) به‌مناسبت فرا رسیدن دهم ماه رجب ولادت فرخنده و خوش یمن امام امیرالمومنین علی(ع) جشن و شادی در حسینیه سیدالشهدا(ع) منطقه اسلام آباد شهر کوت عبدالله شهرستان کارون برگزار شد که امین صوفی در این محفل که اقشار مختلف مردم و عشایر عرب ساکن در شهرستان کارون حضور داشتند در جمع همشهریان سرباز شهید رحیم حزباوی، سرباز شهید نجم‌الدین باوی و سرباز شهید نبی دریس مولودی‌خوانی کرد.

 

 

اهالی شهر باغملک و همشهریان شهید عبدالمحمد پیش‌بین، سرباز شهید مرتضی حشمان، شهید حجت‌الله رحیمی، شهید امید نریمیسایی، سردار شهید امید فرجی‌زنگنه و شهید علی سلمانوند با حضور در محافل شادی، میلاد نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام امیرالمومنین علی(ع) را جشن گرفتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649434

مهمترین اخبار ایران و جهان: