نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 20:56

برف روبی و پاک سازی معابر شهری و روستایی تهران در رصد فرمانداری

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران می‌گوید که برف روبی و پاک سازی معابر درون شهری و برون شهری در رصد فرمانداری تهران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، امروز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با آغاز بارش‌ها، نیروهای شهرداری در کلیه مناطق شهری تهران و عوامل راهداری و دهیاری ها در محورهای برون شهری و روستاها به‌ویژه در نقاط حساس و از پیش تعیین‌شده مستقر شدند تا نسبت به رفع مشکل موجود در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند تا اختلالی در تردد شهروندان در هنگام بارش برف و باران ایجاد نشود.

بشیری گفت: در همین راستا اقداماتی از قبیل پاکسازی و لایروبی مجدد انهار و سرکشی و بررسی معابری که از قبل دچار مشکلاتی بودند در دستور کار قرار گرفت.

معاون عمرانی فرمانداری تهران گفت: از ساعات بامدادی روز سه‌شنبه که بارش باران در شهر تهران آغاز شده است، برابر گزارش شهرداری حدود ۱۰ هزار نیروی انسانی و حدود ۷ هزار دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین تمام نقاط حساس شهر را پوشش داده‌ و در آماده‌باش کامل هستند و تا پایان بارش‌ها در محل‌های ماموریت خودشان مستقر خواهند بود؛ این آمادگی سراسری است اما در برخی مناطق با توجه به وسعت بیشتر و همچنین احتمال بارش برف و یخبندان در ارتفاعات، این آمادگی بیشتر است.

بشیری افزود: با نظارت بخشداران محترم، پرسنل دهیاری با تمام توان در روستاهای بخش کن، مرکزی و آفتاب شهرستان تهران و نیز عوامل راهداری بویژه در محور تهران-کرج، سولقان-امامزاده داود (ع) و وردیج-واریش و محورهای شرقی، جنوبی و شمالی تاکنون چندین مرحله عملیات برف روبی و پاک سازی را انجام دادند. 

بشیری تصریح کرد: به منظور مدیریت بحران برف، ستادی در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ساعات اولیه تشکیل و برنامه ریزی لازم صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی درصورت مواجهه با موارد آب‌ماندگی و آب‌گرفتگی می‌توانند به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا پرسنل و نیروهای خدمات شهری شهرداری برای برطرف کردن مشکل اقدام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658334

مهمترین اخبار ایران و جهان: