نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 17:58

همزمان با دهه فجر؛ ۳۱ زندانی مشمول ارفاقات قانونی شدند

دیدار رئیس کل دادگستری و جمعی از قضات و مدیران قضایی استان البرز به مناسبت دهه فجر از ندامتگاه مرکزی کرج، منجر به موافقت با ۱۲۱ درخواست شد که شامل آزادی و مرخصی برای ۳۱ زندانی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در بازدید رئیس کل دادگستری و جمعی از مدیران و قضات دادگستری کل استان البرز از ندامتگاه مرکزی کرج که به مناسبت دهه فجر انجام شد درخواست‌های ۱۲۱ نفر از زندانیان مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز در حاشیه این بازدید که با همراهی معاون قضایی رئیس کل در امور نظارت بر زندان و اجرای احکام، معاون قضایی رئیس دادگستری و سرپرست دادگاه‌های کیفری ۲ کرج، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرج و ۶ نفر از قضات انجام شد، بیان کرد: این دیدار به گفت‌وگوی چهره به چهره با زندانیان اختصاص داشت و درخواست‌ها و مشکلات آن‌ها توسط مدیران و قضات مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه در بازدید انجام شده به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با مرخصی برای ۱۲ نفر و درخواست آزادی ۱۹ نفر موافقت شد افزود: در این بازدید علاوه بر ۱۶ مورد صدور دستور تسریع در رسیدگی، با درخواست پابند الکترونیک ۱۱ مورد، آزادی مشروط ۱۳ مورد، تعلیق و تخفیف مجازات ۹ مورد، زندان باز و نظام نیمه آزادی ۱۳ مورد، تبدیل یا تقلیل و تخفیف قرار ۲ مورد، اعسار و تقسیط یا تعدیل اقساط ۲ مورد، ادغام پرونده‌ها ۶ مورد و ۲ مورد درخواست انتقالی پس از بررسی پرونده و شرایط متقاضیان مورد موافقت قرار گرفت.

در این دیدار یکی از موضوعات مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان البرز استفاده از نهادهای ارفاقی بود.

وی تصریح کرد: استفاده از نهادهای ارفاقی نظیر آزادی مشروط و تعلیق اجرای مجازات برای متهمان فاقد سابقه کیفری به نوعی فرصت دستگاه قضایی به آنها جهت بازگشت به جامعه است و در کنار اصلاح می‌تواند باعث پیشگیری از تکرار جرم شود و بعضا این اقدامات آثار بازدارنده بیشتری نسبت به اجرای کامل مجازات دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664534

مهمترین اخبار ایران و جهان: