نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 21:03

کاهش رروزهای پرخطر آلودگی هوا برای گروه‌های حساس نهاوند

رئیس اداره محیط زیست نهاوند از کاهش روزهای ناسالم و خطرناک سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

عزیز قیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه وضعیت هوای نهاوند در سال جاری برای گروه‌های حساس این شهرستان بهتر بوده است افزود: در سال ۱۴۰۱ مجموعا ۱۴ روز خاکی در سطح شهرستان وجود داشته که این رقم در سال جاری ۳۱ روز بوده است. 

وی افزود: در سال گذشته ۲۶۴ روز قابل قبول در نهاوند وجود داشته که این رقم در سال‌ جاری ۲۱۷ روز بوده است.

 رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: همچنین تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس در سال گذشته ۴۵ روز و در سال جاری ۵۵ روز بوده است. 

وی با اشاره به یکی از شاخص‌های مهم آلودگی هوا که بیشتر مورد توجه افراد قرار دارد گفت: در مساله آلودگی هوا قرار گرفتن در شرایط بسیار ناسالم و خطرناک از اهمیت زیادی برخوردار است.

قیاسی افزود: سال گذشته تعداد روزهای بسیار ناسالم و خطرناک برای گروه‌های حساس به ترتیب سه روز و چهار روز بوده که خوشبختانه این ارقام برای سال جاری به ترتیب سه روز و یک روز بوده که حکایت از بهتر شدن شاخص هوای پاک در سال جاری می باشد.

وی به دلایل بهتر شدن این شاخص اشاره کرد و افزود: یکی از نکاتی که در کاهش شاخص میزان آلایندگی موثر بوده امضای تفاهمنامه با کشورهای منطقه برای مقابله با کانون‌های گرد و غبار بوده است. 

وی اضافه کرد: بخشی دیگر از بهبودی این شرایط به رعایت مالکان خودروها برای معاینه فنی خودروهای خود و همچنین الزام مالکان کارخانه‌ها برای رعایت ضوابط جلوگیری از آلایندگی هوا است که امیدواریم با تداوم این عوامل در سال‌های آینده شاهد کاهش بیشتر آلودگی هوا در سطح شهرستان باشیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645134

مهمترین اخبار ایران و جهان: