نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 08:58

4 میلیون اصله نهال در شاهرود تولید می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: منابع طبیعی شاهرود باید بیش از چهار میلیون اصله نهال در چهار سال تولید کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمدرضا کشاورزیان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود صبح امروز در حاشیه بازدید شهردار شاهرود از محل طرح احداث پارک جنگلی در شاهرود اظهار کرد: طرح مردمی کاشت درخت در قالب طرح زراعت چوب با پویش «کویر سبز» در شهرستان شاهرود آغاز شد.

وی گفت: از سال گذشته، برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، در نهالستان چغولگیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برای کاشت بیش از یک میلیون و 100 هزار نهال برنامه‌ریزی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاشت این نهال‌ها با گونه‌های مختلف جنگلی و غیرجنگلی صورت گرفت و با تلاش و همت فراوان، گونه‌های جنگلی گلدانی و ریشه‌ای کاشته و بعد از یک سال در پاییز سال جاری آماده انتقال به عرصه‌ها شد.

وی گفت: شرکت‌ها، معادن و گروه‌های مشاع کشاورزی مانند شرکت سیمان، آب‌های خاکستری، معادن سطح شهرستان متقاضیانی بودند که با توجه به بازدید از منطقه و به‌شرط داشتن آب، با مراجعه به اداره شهرستان و با معرفی کردن طرح زراعت چوب، از این طرح ملی استقبال فراوان کردند.

کشاورزیان گفت: شهردار شاهرود به‌اتفاق همراهان از نهالستان چغولگیر اداره منابع طبیعی شهرستان بازدید کرد.

وی از چگونگی کاشت و نوع گونه‌های کاشته‌شده، آبیاری و حفاظت در طول این یک سال در طرح کاشت یک میلیارد نهال توضیحاتی ارائه داد و گفت: از پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، استقبال خیلی خوبی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بیان کرد: امیدواریم با آغاز این طرح مردمی، سهم اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود که در چهار سال بیش از چهار میلیون اصله درخت است، محقق شود.

کشاورزیان بیان کرد: همه باید همکاری کنند تا ترویج و فرهنگ‌سازی درخت‌کاری و درخت‌داری در شاهرود انجام شود.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640478

مهمترین اخبار ایران و جهان: