نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 11:35

فعالیت ۳ روستابازار در لرستان/ خرید گندم ۳ برابر افزایش یافت

سرپرست تعاون روستایی لرستان از فعالیت سه روستابازار در این استان خبر داد.

غلام‌علی فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، گفت: 200 تن سیب، 300 تن پرتقال تامسون و حداقل 10 تن خرما برای ایام ماه رمضان در لرستان تأمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در تأمین میوه‌های شب عید علاوه‌بر کمیت، کیفیت محصول را هم موردتوجه قرار داده‌ایم، افزود: محصولات کشاورزی کالاهای اساسی و میوه‌های شب عید باید در مکان مناسبی که در شأن مردم باشد عرضه شوند.

سرپرست تعاون روستایی لرستان با تأکید به اینکه روستابازارهایی در این استان ایجاد می‌شود تا به‌طور دائمی و در تمام ایام سال در دسترس مردم باشد، عنوان کرد: برنامه ما این است که در هر شهرستان‌ حداقل یک روستابازار ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سه روستابازار هم‌اکنون در سطح لرستان فعال است، بیان کرد: این روستابازارها در شهرستان‌های بروجرد، نورآباد و خرم‌آباد دایر است و مردم می‌توانند محصولات خود را از این مراکز خریداری کنند.

فتحی با اشاره به اجرای کشاورزی قراردادی برای خرید تضمینی گندم، جو و دانه‌های روغنی در لرستان، گفت: حدود 16 هزار هکتار قرارداد با تعاون روستایی منعقد شده‌ است و امیدواریم تا پایان دی‌ماه به 20 هزار هکتار برسد.

سرپرست تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه حدود 130 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری کرده‌ایم، ابراز کرد: این آمار، فقط مربوط به تعاون روستایی است و اداره غله هم فرایند خرید تضمینی گندم را هر ساله انجام می‌دهد.

فتحی گفت: بیشترین درصد رشد خرید تضمینی گندم در سطح کشور امسال مربوط به لرستان بود که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشت.

انتهای پیام/645

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1640678

مهمترین اخبار ایران و جهان: