نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 21:25

سرمربی تیم ملی، وزنه‌بردار اصفهانی را از المپیک دور کرد

طبق تصمیم سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری تنها ۳ ملی‌پوش به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از ۱۳ الی ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان تنها با ۳ وزنه‌بردار در این رقابت‌ها حاضر می‌شود.

در حالی‌که ۱۳ وزنه‌بردار تیم ملی مردان به اردوی مرحله نهایی جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شده بودند، در یک اتفاق عجیب فقط نام سه نفر در لیست نهایی قرار گرفت و براساس تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری رسول معتمدی نیز خط خورد.

این وزنه‌بردار اصفهانی که ۷ ماه به دلیل مصدومیت از میادین دور بود، ابتدا در مسابقات گزینشی المپیک در کوبا شرکت کرد و تنها وزن‌کشی کرد تا به چرخه کسب سهمیه المپیک وارد شود.

معتمدی در ادامه در مسابقات قهرمانی جهان روی تخته رفت و هر ۶ حرکت یک‌ضرب و دوضرب خود را به درستی انجام داد تا روند آماده‌سازی و کسب سهمیه المپیک را به خوبی پشت سر بگذارد.

وزنه‌بردار اصفهانی که سابقه قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱، قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و قهرمان بازی‌های کشورهای اسلامی را دارد، برای کسب سهمیه المپیک باید در سه مسابقه دیگر که حکم گزینی المپیک را نیز دارد، دشرکت کند، همچنین باید در یکی از این سه مسابقه، رکورد مجموع بالایی ثبت کند تا بتواند جزو ۱۰ نفر رنکینگ دسته ۱۰۲ کیلوگرم قرار بگیرد.

پایان پیام/۶۳۰۹۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653834

مهمترین اخبار ایران و جهان: