نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 16:06

رسانه‌ها در تشویق مردم برای حضور باشکوه در انتخابات تلاش کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام‌ آبادغرب گفت: اولویت رسانه‌ها امروز باید دعوت از مردم‌ برای حضور در انتخابات و بالا بردن مشارکت، دقت نظر در انتخاب شخصی صالح و شایسته به عنوان نماینده باشد.

مهدی بساطی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام‌ آبادغرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در آستانه دو رویداد انتخاباتی بسیار مهم و ارزشمند مجلس و خبرگان رهبری قرار داریم که محور اصلی هر دو آن‌ها، مردم جامعه هستند.

وی اشاره‌ای به فاصله زمانی ۴۳ روزه به دو آزمون مهم و حساس پیش‌روی‌‌‌ کشور داشت، ادامه داد: قطعا دشمنان و بدخواهان نظام مقدس‌جمهوری اسلامی در تدارک دسیسه‌چینی برای دلسرد کردن مردم و عدم حضور در این رویدادهای حساس هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام‌ آبادغرب با یادآوری توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان در انتخابات گذشته، خاطرنشان کرد: در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که این دو اتفاق مهم و اساسی را پیش‌رو داریم است؛ باید با درک صحیح از شرایط در این برهه زمانی حساس، نقشه شوم و توطئه‌های خبیثانه دشمنان را با حضور در صحنه، نقش بر آب کرد.

وی افزود: در چهل و پنج سال عمر با برکت انقلاب اسلامی به ویژه در زمان‌هایی که بحث حضور و مشارکت مردم در رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و غیره پیش می‌آید رسانه‌های معاند و شبکه‌های بیگانه درصدد هستند مردم را به بهانه مختلف نسبت به انقلاب و آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدا بدبین و دلسرد کنند تا به نوعی‌ مشروعیت مردمی انقلاب را به چالش کشیده و به خیال بیهوده خود مردم دیگر پای انقلاب و ارزش‌ها نیستند.

*نقش رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی

بساطی تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بدون نقش‌آفرینی رسانه‌ها محقق‌ نمی‌شود، بدون شک فعالان رسانه‌ای، خبرنگاران، صاحبان تریبون باید بیش از پیش نسبت به آگاهی‌بخشی و جهاد تبیین به جامعه مخاطب بکوشند.

این مسوول متذکر شد: اولویت رسانه‌ها امروز باید دعوت از مردم‌ برای حضور در انتخابات و بالا بردن مشارکت، دقت نظر در انتخاب شخصی صالح و شایسته به عنوان نماینده باشد و به دور از جانبداری از هر نامزد انتخاباتی، صرفا وظیفه‌ آگاهی‌بخشی و روشنگری را ایفا کنند.

وی با تأکید بر نقش اصحاب رسانه در انتخابات، افزود:  قشر آگاه جامعه به ویژه اصحاب رسانه باید در مقابل  دسیسه‌‌های دشمنان ایستادگی و با تولید و نشر محتوا، که مبتنی بر وفاداری و مشارکت مردم در رویدادهای مختلف و مهم ملی و مذهبی است نقش ارزنده خود را بیش از پیش نمایان سازند.

بساطی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، ادامه داد: باید برای مجلس شورای اسلامی، افراد با ایمان، شجاع، کارآمد، وظیفه‌شناس، پرانگیزه، وفادار به اسلام، مردم، انقلاب و کشور، سرسخت در مقابل دشمنان و دل نبسته به دنیا و مطامع مالی برگزیده شوند.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642078

مهمترین اخبار ایران و جهان: