نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 08:53

اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

حسن جلیلوند در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

وی افزود: این طرح در حدود ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی به صورت کشاورزی حفاظتی شامل بی خاکورزی و کم خاکورزی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از این میزان کشاورزی حفاظتی حدود ۱۰۸ هزار هکتار به روش کم خاکورزی و مابقی به روش بی خاکورزی بوده است.

این مسوول ادامه داد: بیشترین کشاورزی کم خاکورزی انجام شده در استان با حدود ۶۰ هزار هکتار به گندم دیم اختصاص دارد.

جلیلوند گفت: در سال زراعی جاری گندم آبی با حدود ۱۷ هزار هکتار و گندم دیم با حدود ۵۸ هزار هکتار به روش کم خاک ورزی کشت شده است.

وی اذعان کرد: همچنین، این روش در مزارع جو آبی در حدود ۹ هزار هکتار و در مزارع جو دیم استان نیز حدود ۳ هزار هکتار اجرا شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: حدود ۵۰۰ هکتار از مزارع کلزای استان نیز در سال زراعی جاری به روش کشاورزی کم خاکورزی کشت شده است.

این مسوول عنوان کرد: از زراعت بی خاکورزی انجام شده در مزارع پاییزه استان در سال زراعی جاری حدود ۱۵۰۰ هکتار مربوط به گندم و مابقی به محصول جو اختصاص دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624978

مهمترین اخبار ایران و جهان: