نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 18:47

زنان در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن نقش مهمی دارند

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کشور هم اینک در مقابل دو جنگ فرهنگی و اقتصادی قرار گرفته است، گفت: زنان برای مقابله با جنگ ترکیبی نقش مهم و موثری دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی در دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان سیستان و بلوچستان افزود: جایگاه زنان در تاریخ اسلام همواره کلیدی و محوری بوده است و همچنان تمام کارهای مهم بر عهده آنهاست.

وی زنان و مادران ایرانی اسوه های صبر و مقاومت دانست و گفت: نقش زنان در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی مانند نقش آنان در دوران دفاع مقدس بی بدیل است.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: وظیفه مادران ایران‌ زمین تربیت فرزندانی صالح از جنس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که بیشترین تاثیرگذاری را دارند.

کرمی گفت: بانوان تاثیرگذار باید در جامعه اثرگذاری مثبتی داشته باشند، بنابراین موضوع مهم اثرگذاری و اثرپذیری است که عرصه دین و ایمان سرشار از همین چهره‌ها است.

وی گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان از استان های برخودار کشور بشمار می رود ضروری است جوانان و نوجوانان که بخش قابل توجه از جمعیت استان را شامل می شوند به کار و تلاش تشویق شوند تا شاهد توسعه روز افزون این خطه باشیم.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: تاکنون حدود هزار بانوی استان در دومین کنگره بانوان تاثیرگذار ثبت‌نام کردند که شرکت این تعداد، نشانه استقبال بالا برای حضور در این رویداد مهم است.

زهرا ابراهیمی افزود: این کنگره با هدف شناسایی و معرفی زنان نمونه و الگوساز در هشت عرصه شامل علمی، پژوهشی و فناوری، سیاست گذاری و حکمرانی، گفتمان‌سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر و ورزش» در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: این کنگره مطلع کاری اثر گذار خواهد بود و مهمترین هدف ان شبکه سازیست که برای اولین بار در کشور برنامه ریزی گردیده و مشخصه‌هایی دارد که ان شاا... پس از آغاز داوری در محورهای تعیین شده افراد شاخص، منتخب و تجارب زیسته خود را منتقل خواهند کرد و مهمترین هدف این است که درنهایت اثرگذاری آن را در بطن جامعه و در میدان عمل با معرفی الگوهای موفق و موثر برای نسل جوان نظاره گر باشیم .

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زنان تاثیرگذار در حوزه های مختلف به خوبی در جامعه معرفی نشده اند، تاکید کرد: هدف از برگزاری این کنگره معرفی زنان و چهره های شاخص و تاثیرگذار، ارائه الگوهای واقعی به زنان و دختران و کمک به رشد ایده های انان است به امید آنکه با تزریق امید و خود باوری، نسل جوان ما در راستای الگوهای واقعی که برترین و والاترین آنها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ست با بهره‌گیری از سیره و سلوک ایشان مسیر روشن پیش رو را طی کنند. 

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625778

مهمترین اخبار ایران و جهان: