نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 10:00

ادامه پایش‌ها برای مدیریت مصرف گاز در مازندران

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به تداوم پایش‌ها برای مدیریت مصرف گاز، گفت: در زمینه اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز بیش از ۵ هزار ویلای خالی از سکنه پُرمصرف در استان قطع شده است.

قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران امروز درباره وضعیت مصرف گاز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: مصرف گاز در استان مازندران از ۳۵ میلیون مترمکعب گذشت که نسبت به روز گذشته ۱۵ درصد افزایش داشت.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت مصرف متعارف،افزود: انتظار داریم مردم در این زمینه با ما همکاری کنند و  فقط موضوع مهم اینکه شعله‌های اضافی را خاموش کرده و دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه را رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان کرد: اگر مردم رعایت نکنند ما مجبور به محدود کردن گاز صنایع تولیدی هستیم.

مایلی رستمی با هشدار قطع گاز پرمصرف‌ها، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به تذکر و اخطارها به این مهم توجه شود البته مشترکان با مصرف متعارف هم پاداش می‌گیرند.

وی با اشاره به تداوم پایش‌ها در راستای مدیریت مصرف، تصریح کرد: در زمینه اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز بیش از ۵ هزار ویلای خالی از سکنه پُرمصرف در استان قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اضافه کرد: در این زمینه قطع گاز ادارات دولتی، بانک‌ها و ادارات غیردولتی هم که در روزهای تعطیل اقدام به مصرف گاز می‌کنند، قطع می‌شود و این پایش‌ها روزانه کماکان ادامه دارد.

مایلی رستمی با تاکید بر اینکه حتی اگر یک مترمکعب ذخیره شود برای ما ارزشمند است، گفت: نمی‌خواهیم مثل سیگار، گاز را دود هوا کنیم؛ هزینه سنگینی برای شرکت گاز دارد.

وی یادآور شد: درست است باتوجه به یارانه دولت مصرف گاز برای مردم ارزان بوده اما نباید اسراف کنیم بلکه باید مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشیم‌.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629178

مهمترین اخبار ایران و جهان: