نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 07:01

ادامه پس لرزه‌های پنهانکاری وزیر دفاع آمریکا

در ادامه جنجال بر سر پنهانکاری وزیر دفاع آمریکا نسبت به ماجرای بستری شدنش در بیمارستان، رئیس دفتر کاخ سفید به وزیران و اعضای کابینه دستور داد هر گونه ناتوانی در انجام وظایفشان را به اطلاع دفتر او برسانند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس از ادامه پیامدهای پنهانکاری «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در رابطه با بستری شدن در یک بیمارستان نظامی خبر داده و نوشت، «جف زاینتس»، رئیس دفتر کاخ سفید روز سه شنبه به اعضا و وزیران کابینه دستور داد هر گونه ناتوانی خود در عمل به وظایفشان را به اطلاع دفتر او برسانند.

جف زاینتس در یادداشتی که برای وزیران کابینه فرستاد به آنها دستور داد، در صورت ناتوانی در انجام وظایف یا از دست دادن توان ارتباط، تا روز جمعه کاخ سفید را از رویه‌های مربوط به محول کردن اختیاراتشان به یک مقام جانشین مطلع کنند.

این مقام کاخ سفید خاطر نشان کرد، در ضمن ادامه تحقیقات تمامی سازمان‌ها را ملزم می‌کند تا هر گونه شرایطی که در آن یکی از سران کابینه نتواند وظایفش را اجرا کند را به دفتر او و دفتر امور کابینه در کاخ سفید اطلاع دهند.

این تحول بعد از آن رخ می‌دهد که اخیرا فاش شد لوید آستین موضوع بستری شدنش در بیمارستان و واگذار کردن اختیاراتش به معاونش را به اطلاع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقام‌های ارشد دولت او نرسانده و این اتفاق را تا چندین روز مخفی نگه داشته است.

یک سخنگوی پنتاگون ادعا کرد این تخلف در نتیجه ابتلای یکی از کارمندان مهم پنتاگون به آنفلوانزا رخ داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در یادداشت رئیس دفتر کاخ سفید نوشته شده است: «سازمان‌ها باید زمانی که یک عضو کابینه به مناطق بدون دسترسی به مخابرات یا با مخابرات محدود سفر می‌کند، در بیمارستان بستری شده یا عمل جراحی نیازمند بیهوشی کامل انجام می دهد یا دسترسی به او غیر ممکن می‌شود از تفویض اختیارات او به جانشین اطمینان حاصل کنند.»

او همچنین سازمانهای دولت آمریکا را ملزم کرد، واگذاری اختیارات به جانشین را مستندسازی کنند و مقام جانشین سریعا با پرسنل مربوطه در کاخ سفید تماس برقرار کند.

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه به دلیل عدم شفاف‌سازی بستری شدن اخیرلوید آستین در بیمارستان که کاخ سفید هم حدود سه روز بعد از این بستری از آن مطلع شد، عذرخواهی کرد.

رایدر گفت: آستین در تاریخ 22 دسامبر تحت یک عمل پزشکی قرار گرفت و یک روز بعد به خانه رفت با این حال در 1 ژانویه در حالی که درد شدیدی را تجربه می‌کرد، به مرکز پزشکی نظامی والتر رید در مریلند منتقل شد.

ماجرای بستری شدن غافلگیرکننده آستین در بیمارستان و اطلاع رسانی دیر هنگام در باب این موضوع به کاخ سفید و کنگره آمریکا سوالاتی را در داخل وخارج از دولت بایدن در مورد اینکه چرا موضوعی به این مهمی تا این حد دیر اطلاع‌رسانی شده است، ایجاد کرده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632678

مهمترین اخبار ایران و جهان: