نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 17:17

بیش از 20 هزار روستا، از نعمت آب شرب و بهداشتی محروم هستند

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه گفت: بیش از 20 هزار روستا، آب شرب و بهداشتی ندارند و موضوع تنش زدایی این روستاهای دور افتاده و محروم را در دست اجرا داریم که امید است در مرحله نخست، تنش آبی حدود هفت تا ۱۰ هزار روستا در سال آینده به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار مجیدرضا حسن‌زاده، امروز در همایش «تبیین اهداف و چشم انداز برنامه های محرومیت زدایی قرارگاههای جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه» اظهار کرد: پس از دفاع مقدس خدمات بیشمار عمرانی و غیر عمرانی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت محرومیت زدایی در مناطق محروم و مرزی در سراسر کشور انجام است. 

وی به لزوم هماهنگی هر چه بیشتر بین نهادها و هدف گذاری مناسب در جهت محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: بیش از 20 هزار روستا، آب شرب و بهداشتی ندارند؛ از این رو رفع تنش آبی این روستاهای دور افتاده و محروم در دستور کار قرار گرفته است و امید است در مرحله نخست، تنش آبی حدود هفت تا ۱۰ هزار روستا در سال آینده به پایان برسد.

وی ادامه داد: این نهاد، در هشت سال اخیر، ۶۰ هزار طرح عمرانی و چهار میلیون طرح غیرعمرانی از جمله تهیه جهیزیه و سبد معیشتی را در مناطق و جامعه هدف انجام داده است.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه گفت: رسیدگی به مناطق و روستاها از اهداف اولیه نظام است از این رو باید بیش از گذشته رسیدگی شود. برای حاشیه نشینی باید تدابیر در نظر گرفته شود و مهاجرت ها نیز متوقف و حتی معکوس شود و سپاه هم با تمام وجود در این عرصه فعال است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر اشتغال آفرینی در مناطق محروم بسیار تاکید دارند، گفت: اشتغالزایی و ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست از جمله اولیت های ماست.

وی اظهار کرد: سپاه با کارهای زیر ساختی و رو بنایی در جهت محرومیت زدایی قدم می بردارد اما هنوز تا رفع مشکلات و رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646078

مهمترین اخبار ایران و جهان: