نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 14:43

استمرار شرایط ناپایدار آب و هوایی در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان از استمرار شرایط ناپایدار آب و هوایی استان تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بهروز مرادپور ظهر امروز در تحلیل شرایط جوی لرستان به خبرنگاران گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی طی امروز برای همه نقاط استان با شدت و ضعف بارش باران و گاهی رعد و برق، در نواحی سردسیر، ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای فردا (یکشنبه) بارش‌ها در اغلب نقاط پراکنده و در مناطق سردسیر و ارتفاعات رگبار برف را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان داشت: این شرایط ناپایدار مخاطراتی همچون لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، انسداد راه‌های روستایی و شهری، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی را به همراه دارد.

مرادپور با بیان اینکه هوای استان طی روز دوشنبه و صبح سه شنبه نسبتا پایدار است، گفت: اما از اواسط روز سه شنبه سامانه بارشی دیگری به جو استان وارد خواهد شد که برای سه شنبه شب و طی روز چهارشنبه علاوه بر پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت وزش باد،رگبار باران گاهی رعد و برق و برای مناطق سردسیر و ارتفاعات رگبار برف را انتظار داریم.

وی اظهار کرد: از نظر نوسانات دمایی، طی ۴۸ ساعت آینده دماهای شبانه به طور محسوس کاهش می‌یابند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650878

مهمترین اخبار ایران و جهان: