نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 18:42

دانش‌آموزان غرق در معنویت اعتکاف +فیلم

مسوول اعتکاف دانش آموزی مسجد و حسینیه سیدالشهدا شیراز گفت: سال جاری در مراسم اعتکاف مسجد و حسینیه سیدالشهدا حضور پرشور جوانان و نوجوانان به چشم می خورد، این نشان دهنده خلوص نیت در قلب‌های نوجوانانی است که محوشدنی نیست.

صفاپور در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، با بیان اینکه اعتکاف دانش آموزی مجموعه پایگاه مقاومت شهدای سپاه و مسجد و حسینیه سیدالشهدا در شهرک مطهری برگزار شد، اظهار داشت: حدود سه سال به طور متوالی این مراسم در مسجد و حسینیه سیدالشهدا در حال برگزاری است.

وی در ارتباط با استقبال دانش آموزان از اعتکاف گفت: سال جاری ظرفیت دو برابر شده بود و با هماهنگی ها صورت گرفته توانستیم به اندازه ظرفیت مسجد حدود ۲۰۰ نفر دانش آموز از مقطع ابتدایی ، متوسط اول و دوم جذب کرده تا در این اعتکاف شرکت کنند.

صفاپور افزود: امسال میزبان دانش آموزان مدارس مختلف از مدارس نزدیک ، نقاط مختلف شهر و از شهرهای دورتر و حتی چند مورد خارج از استان بودیم.

مسوول اعتکاف دانش آموزی مسجد و حسینیه سیدالشهدا در ارتباط با برنامه های اجرا شده در این سه روز گفت: برنامه هایی از جمله: جشن ولادت امیرالمومنین تا کرسی های تلاوت قرآن، مراسم مناجات ، روضه خوانی مداحان ، بازی های فکری دانش آموزان، حلقه های معرفتی و تربیتی، گعده‌های رفاقتی برگزار شد.


جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به اعتکاف در شیراز

وی افزود: به دلیل استقبال بالای دانش آموزان حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر را هم نتوانستیم پذیرا باشیم ، البته این حجم از استقبال را نه تنها در این اعتکاف بلکه در سایر اعتکاف ها شاهد بودیم و این اشتیاق و شوق جوانان و دانش آموزان به سمت دین ، خدا و قرآن را نشان می دهد که هیچ گاه این پاکی ها و خلوص نیت ها محو شدنی نیستند.

صفاپور با اشاره یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند این اعتکاف رویش بعد از انقلاب است و شاهد این هستیم که نوجوان ها و جوان ها و دانش آموزان با شوقی وصف ناپذیر درست مخالف آن که برخی ها در فضای مجازی می گویند جوان ها از این برنامه ها خسته شده اند اما شاهد این بودیم که سه روز آمدند روزه گرفتند ، با خدای خود خلوت کردند ؛ این موارد نشان می دهد رویش های انقلاب بیشتر از ریزش های آن بوده است و قلب های پاک جوان ها بسیار میل به سوی خدا دارد.

 

 

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651278

مهمترین اخبار ایران و جهان: