نیوز سیتی!
17 اسفند 1402 - 13:07

عمل صحیح‌ رسانه‌ها اشتیاق مردم برای دسترسی به رسانه‌های معاند را کمتر می‌‌کند

معاون امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: هر چقدر رسانه‌ها عمیق‌تر، دقیق‌تر و صحیح تر عمل کنند اشتیاق مردم برای دسترسی به رسانه‌های معاند کمتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدباقر الفت صبح امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت، اظهار داشت: مهمترین بحثی که باید در این جشنواره صورت بگیرد و به آن پاسخ داده شود این است که نسبت رسانه با عدالت چیست.

وی با بیان اینکه برقراری حق و ایجاد عدالت اثر آرام‌بخشی به جامعه دارد و برپایی حق باعث می‌شود مردم به آرامش برسند، گفت: کسانی که آرامش بخش به مردم هستند بزرگترین خدمت به خلق را می‌کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: برای حفظ آرامش و صیانت از آرامش چه وظایفی داریم و باید ببینیم نسبت ما با برقراری آرامش در جامعه چیست و چقدر است.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه ما تلاش زیادی از تمام مراجعی که به عدالت معطوف می‌شوند را شاهد هستیم، گفت: شهروندان باید احساس عدالت کنند و این احساس را باید در جامعه گسترش بدهیم.

الفت با اشاره به اینکه اگر احساس عدالت در جامعه وجود دارد، معلوم است که رسانه‌ها به وظیفه خود عمل می‌کنند و نیاز است رسانه‌ها برای ایجاد احساس عدالت تلاش کنند، افزود: هر چقدر رسانه‌ها عمیق‌تر، دقیق‌تر و صحیح‌تر عمل کنند، اشتیاق مردم برای دسترسی به رسانه‌های معاند کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه وظیفه صیانت از عدالت را نیز بر عهده دارد و فضای آرامش کشور را باید حفظ کند، ادامه داد: صیانت از عدالت همان صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه کرمان استان ایثار و فداکاری و علم و ادب است و امروز قلب تپنده کشور محسوب می‌شود، گفت: وجود سردار سلیمانی در کرمان یک افتخار بزرگ است که موید نشاط و شور انقلابی در بین مردم این استان است.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کرمان زادگاه و مدفن فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی است، اظهار داشت: حاج قاسم جهان پهلوان ایران است که بسیاری از نشان‌های عزت و افتخار و اقتدار ایران در سال‌های اخیر مرهون زحمت‌های او است.

وی با بیان اینکه تدابیر سرنوشت‌ساز شهید سلیمانی بود که عمق استراتژی ما را در دنیا پیش برد، گفت: حاج قاسم دیده نشدن را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در حالی که با اصحاب رسانه همراه بود اما دنبال دیده شدن نبود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در زمان حیات دنیایی خود محبوب‌ترین شخصیت کشور بود و بعد از شهادت محبوب‌تر هم شد، افزود: سیره شخصیتی شهید سلیمانی یک الگوی بزرگ برای همه ما است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور شهید سلیمانی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: حاج قاسم برنامه صدور انقلاب را به پیش برد و در این زمینه نقش مهمی داشت.

وی با بیان اینکه اگر در غزه بیش از 160 فعال رسانه‌ای به شهادت رسیدند در مقابل آن هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شده است، گفت: بخشی از موفقیت‌ها مرهون زحمات حاج قاسم است که مسیر را باز کرد و این شجاعت ایستادگی در مقابل دشمن را منتقل کرد.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1683434

مهمترین اخبار ایران و جهان: