نیوز سیتی!
16 اسفند 1402 - 19:54

اعتراض مجدد کشاوزان خشمگین لهستان علیه سیاست‌های اتحادیه اروپا

هزاران کشاورز در پایتخت لهستان مجددا در مخالفت با سیاست‌های اتحادیه اروپا و واردات محصولات ارزان از اوکراین به خیابان‌ها ریختند و اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی «دی سایت»، هزاران کشاورز در ورشو، پایتخت لهستان مجددا به خیابان ها ریختند. آنها با قرارداد سبز اتحادیه اروپا - و واردات محصولات ارزان قیمت از اوکراین مخالفند.

کشاورزان معترض در ورشو علیه سیاست کشاورزی اتحادیه اروپا و واردات محصولات کشاورزی ارزان قیمت از اوکراین تظاهرات کردند. آنها با بوق، آژیر، آتش بازی و مواد آتش زا از مقابل دفتر "دونالد تاسک"، نخست وزیر این کشور راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان با تراکتورهای خود خیابان های پایتخت لهستان را مسدود کردند و پلاکاردهایی را حمل کردند که روی آن نوشته شده بود "من می خواهم کشاورز باشم، نه برده بروکسل".

معترضان خواستار خروج لهستان از توافقنامه سبز اتحادیه اروپا شدند که شامل اقداماتی برای مبارزه با بحران آب و هوا است. بسیاری از کشاورزان از اقدامات بسیار پرهزینه انتقاد کردند. آنها همچنین خواستار بسته شدن مرز با اوکراین به دلیل واردات ارزان مواد غذایی از این کشور مورد حمله روسیه شدند.

قبلاً تظاهرات مشابهی در سایر کشورهای اتحادیه اروپا هم وجود داشت، اما به نظر می رسد که تظاهرات در ورشو با خشم بیشتری از طرف معترضان همراه بود. معدنچیان، جنگل بانان، شکارچیان و حامیان طیف راست هم به کشاورزان پیوستند. آنها بوق زدند، آتش بازی و بمب های دودزا به راه انداختند. برخی از شرکت کنندگان در تظاهرات لاستیک ها را آتش زدند.

"دونالد تاسک" سعی کرد به خواسته های کشاورزان پاسخ دهد و ناامیدی آنها را موجه توصیف کرد. او اخیرا گفته است که حفاظت از محیط زیست نمی تواند و نباید با تولید مواد غذایی منافات داشته باشد.

انتهای پیام/

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1683234

مهمترین اخبار ایران و جهان: