نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 14:25

چگونگی تعیین رتبه اقتصادی کشورها از زبان وزیر علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کشورهایی که محصولات را خام‌فروشی می‌کنند دارای رتبه پایین اقتصادی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در آیین افتتاح کارخانه آهک هیدراته در دشتی با تبریک ایام‌الله دهه فجر حمایت از سرمایه‌گذاران را در اولویت دانست و اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کسانی که در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فعالیت می‌کنند در اولویت برنامه دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز رتبه اقتصادی کشورها براساس پیچیدگی‌های اقتصادی تعیین می‌شود، افزود: کشورهایی که محصولات را خام‌فروشی می‌کنند دارای رتبه پایین هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توجه به فرآوری محصولات حوزه صنعت نفت تصریح کرد: معادن، نفت و گاز و پتروشیمی و سایر ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی، اگر خام‌فروشی شوند، سودآوری کمتری دارند.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: فرآوری محصولات خام و تولید محصولات جدید، علاوه بر افزایش درآمد ارزی و ریالی، اشتغالزایی بیشتری نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پیچیدگی اقتصادی یعنی اینکه ما از علم و فناوری در تولید محصولات جدید بهره گرفته و از خام‌فروشی فاصله بگیریم خواستار استفاده از فناوری در حوزه صنعت و تولید شد و اظهار داشت: کربنات تولیدی کارخانه آهک هیدراته دشتی، مصارف زیادی در حوزه دارو و مواد شیمیایی دارد و بهره‌وری ارزی را افزایش می‌دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بخش شیمی بسیار قوی و توانمند است و می‌توانند به این کارخانه در زمینه فرآوری کربنات، کمک کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662778

مهمترین اخبار ایران و جهان: