نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 14:50

لزوم بازنگری در سیاست‌های جمعیتی کشور/ کمیته‌های جمعیتی تشکیل شود

اراک- مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت با تأکید بر لزوم بازنگری در سیاست های جمعیتی گفت: در همه استان ها باید کمیته های جمعیتی تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمداسماعیل اکبری در جلسه شورای اداری استان مرکزی مسئله جمعیت و جوانی آن را در کشور موضوعی دانست که تنها با غیرت بسیجی و عزمی عالمانه حل خواهد شد.

اکبری، جوانی جمعیت را موضوعی مهم دانست که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیش از ۵۰ جلسه بر آن تاکید کرده است و توانمند سازی جمعیت مولد، افزایش نرخ باروری، ایجاد شغل‌های ثروت آفرین و رعایت مقررات آمایش سرزمینی را در کنار اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت و خانواده راهکارهای برون رفت از بحران جمعیتی کشور دانست.

وی تحلیل برهه‌های مختلف تاریخی جمعیتی کشور را اساس آغاز مطالعات تبیینی دانست و سیاست‌های غلط جمعیتی که در دهه ۷۰ از سوی برخی از دولتمردان وقت اتخاذ شد را توطئه زیرکانه دشمنان برای کاهش جمعیت مولد کشور دانست.

مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت گفت: سالانه بیش از ۵۳۰ هزار سقط عمدی در کشور صورت می‌پذیرد که ۵۴ درصد از این آمار فقط به وسیله قرص‌های سقط جنین و در خانه انجام می‌شود.

اکبری بر لزوم بازنگری در سیاست‌های جمعیتی کشور، تشکیل کمیته‌های جمعیتی از سوی مراکز استان‌ها، اصلاح ساختاری جمعیت کشور با دخالت مستقیم در جمعیت پذیری و جمعیت فرستی، ترغیب جوانان به ازدواج در سنین مناسب تاکید کرد.

وی استفاده از اندیشه اندیشمندان، مطالعات تطبیقی صورت پذیرفته از سوی سازمان‌های بین المللی، اجرای بی چون و چرای قانون جوانی جمعیت را سبب رشد جمعیت کشور دانست.

مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت اضافه کرد: کشوری دارای قوای جوانی و سرمایه انسانی است که ۷۰ درصد جمعیت آن مولد یعنی بالای ۱۵ سال بوده و ۲۴ درصد جمعیت آن زیر ۱۵ سال و تنها ۶ درصد از جمعیت آن سالمند باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912634

مهمترین اخبار ایران و جهان: