نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 23:09

توسعه صنعت گردشگری سلامت می تواند به اقتصاد کشور کمک کند

کرمانشاه- رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: توسعه صنعت گردشگری سلامت می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ترجمان بعد از ظهر یکشنبه در کارگاه آموزشی یک روزه گردشگری سلامت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در حال برگزاری است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه یک روزه ارائه وضعیت کشور در گردشگری سلامت و نحوه رتبه بندی کشورها، ارائه وضعیت کشور از نظر تعداد بیمار مراجعه کننده از کشورهای خارجی، تعداد ملیت‌ها و خدمات مورد تقاضا و همچنین ارائه راهکارهای لازم در راستای رشد و توسعه صنعت گردشگری سلامت در کشور است.

وی افزود: کشور ما پتانسیل‌های بسیار خوبی در حوزه توریسم درمانی دارد که باید زیرساخت‌های آن تقویت شود.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: گردشگری سلامت با کمک به ارزآوری و کاهش وابستگی به صادرات نفتی، اشتغالزایی و معرفی توانمندی‌های پزشکی، در اقتصاد کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ترجمان بیان کرد: بر اساس رتبه بندی اعلام شده استان کرمانشاه جز ۱۰ استان برتر کشور در حوزه توریسم سلامت است و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در آینده پیشرفت بسیار چشمگیری در این حوزه داشته باشد.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های کاربردی و تقویت زیرساخت‌های لازم در استان‌های هدف گردشگری سلامت تمام تلاش خود را در راستای رشد گردشگری سلامت و تبدیل شدن ایران به عنوان قطب گردشگری سلامت در منطقه خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 934134

مهمترین اخبار ایران و جهان: