نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 14:49

کاهش ۶ درصدی میزان زاد و ولد در اردبیل

اردبیل- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: میزان زاد و ولد در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز دهقان پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساختار سنی جمعیت در این استان به هم خورده است، اظهار کرد: میزان زاد و ولد در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

وی به روبرو شدن با نوعی به هم ریختگی جمعیتی با تشدید مهاجرت و کاهش زاد و ولد خصوصاً در روستاها اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در استان کاهش جمعیت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی مسئولان است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: بسیاری از روستاها به دلیل تشدید مهاجرت خالی از سکنه به نظر می‌رسد که این رویه آثار ناگواری در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به همراه دارد.

دهقان به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ اشاره کرد و افزود: این طرح به صورت ثبتی مبنا بوده و نیازی به مراجعه مأموران به درب منازل نیست و سرپرستان خانوارها در این طرح می‌توانند در تمام طول شبانه روز با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال نسبت به درج کد پستی خود یا تغییر آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این طرح فقط در محدوده شهر گرمی اجرایی خواهد شد، ادامه داد: شهروندان در صورتی که نسبت به صحت کد پستی خود تردید دارند یا اصلاً رقم آن را نمی‌دانند می‌توانند با مراجعه به اداره پست آن را از متصدیان مربوطه دریافت کنند تا مشکلی در سرشماری نداشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 930478

مهمترین اخبار ایران و جهان: