نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 10:46

جاده های زنجان لغزنده است/لزوم استفاده از زنجیرچرخ

زنجان-رئیس پلیس‌ راه استان زنجان گفت: بارش برف موجب لغزندگی تمامی مسیرهای این استان شده و تردد خودروها در جاده های کوهستانی به خصوص گردنه های زنجان نیازمند زنجیر چرخ است.

سرهنگ محمدعلی عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: بارش برف و کولاک تردد در گردنه های تهم - چورزق، زنجان - طارم و دندی به تخت سلیمان را بدون زنجیرچرخ غیرممکن کرده است.

وی افزود: بارش برف در آزادراه های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز، جاده های ترانزیت زنجان - میانه و زنجان - خرم دره - ابهر و دیگر مسیرهای فرعی استان موجب لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی شده است.

عظیمی با بیان اینکه تردد در جاده ها استان با رعایت قوانین رانندگی در جریان است، ادامه داد: هموطنان در صورت ضرورت سفر، برای تردد از وضعیت جاده های کشور مطلع شده، از سالم بودن خودرو و پر بودن باک اطمینان داشته باشند و وسایل زمستانی اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه رانندگان و مسافران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند تا در ادامه مسیر گرفتار مشکلات ناشی از شرایط جوی نشوند، گفت: با توجه به بارش برف رانندگان زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشند چرا که زمستان بوده و در مواقع ضروری استفاده می شود.

عظیمی با بیان اینکه رانندگانی که در فصل زمستان اقدام به مسافرت می کنند باید خودرو خود را به سیستم گرمایشی مجهز کنند و قبل از حرکت خودرو را از لحاظ فنی و ایمنی کنترل کنند، افزود: در فصل زمستان چون جاده ها لغزنده است رانندگان نمی توانند وسیله نقلیه خود را کنترل کنند بنابراین رانندگان از سرعت غیر مجاز خودداری و خودرو خود را به زنجیر چرخ و همچنین به ضد یخ تجهیز کنند و به برف پاک کن خودرو خود بسیار توجه کنند چرا که عدم وجود برف پاک کن مانع دید راننده می شود.

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی زنجان بارش برف در همه مناطق استان با وزش باد شدید و وقوع کولاک به خصوص در گردنه های کوهستانی همراه خواهد شد.

عظیمی افزود: رانندگانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 929734

مهمترین اخبار ایران و جهان: