نیوز سیتی!
15 آذر 1401 - 18:22

جای خالی پردیس‌های فناوری کشاورزی در کشور احساس می‌شود

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: باید تعداد پردیس‌های فناوری کشاورزی چندبرابر شود و امروز جای خالی این پردیس‌ها را مناطق مختلف کشور احساس می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ایرج الله‌دادی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ و پنل تخصصی همایش ملی شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی که در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت:‌ خوشبختانه امسال که به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید دانش‌بنیان نام گرفته، خیلی از واحدهای تولیدی برای دانش‌بنیان‌سازی فرآیند تولید خود به تکاپو افتادند.

وی اضافه کرد: در ضمن تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان و همچنین رفع موانع تولید توسط مجلس شورای اسلامی هم کمک زیادی به واحدهای فناور و دانش‌بنیان کرده است.

الله‌‌دادی با اشاره به راه‌اندازی واحد حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در نهاد ریاست‌جمهوری گفت: خوشبختانه این واحد توانسته بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی دانش‌بنیان را با تسهیلات و وام‌های بانکی برطرف کرده و کمک بزرگی به شرکت‌های دانش‌بنیان کند.

وی با بیان اینکه در شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در مقایسه با شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات حجم کار بسیارزیاد است، افزود: کشاورزی دانش‌بنیان نیازمند امکانات گسترده، حمایت و پشتیبانی وسیع است و به همین خاطر دولت و بانک‌ها به دانش‌بنیان‌سازی حوزه کشاورزی کمک کنند.

الله‌دادی با اشاره به کمبود پردیس‌های علم و فناوری کشاورزی در کشور ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه کشاورزی و امنیت غذایی و امکانات زیادی که شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری کشاورزی نیاز دارند، باید تعداد پردیس‌های فناوری کشاورزی چندبرابر شود و امروز جای خالی این پردیس‌ها را مناطق مختلف کشور احساس می‌کنیم.

معاون پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر اینکه خدمات مشاوره‌ای و حمایتی پارک‌های علم و فناوری در استان‌های مغفول مانده است، گفت: پارک‌های علم و فناوری خیلی‌خوب می‌توانند در حوزه مشاوره و حمایت‌های دولتی به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات ارائه دهند و امروز در همه استان‌ها پارک علم و فناوری راه‌اندازی شده است و و در خیلی از دانشگاه‌ها هم پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی داریم.

الله دادی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی قزوین پارک علم و فناوری ندارد، می‌تواند این کمبود را با راه‌اندازی پردیس‌های علم و فناوری برطرف کند؛ چرا که دولت به دلیل وجود پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها به دانشگاه اجازه تأسیس پارک علم و فناوری نمی‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 899778

مهمترین اخبار ایران و جهان: