نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 11:35

بازار شب یلدای کردستان زیر چتر طرح نظارتی/ قیمت‌ها از 26 تا 30 آذر کنترل می‌شوند

اداره نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با هدف ایجاد آرامش روانی در شهروندان این استان، طرح نظارتی ویژه شب یلدا را از 26 تا 30 آذر در دستور کار قرار داد.

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا تقاضا برای برخی اقلام از جمله انواع میوه نظیر هندوانه، انواع آجیل و شیرینی افزایش می‌یابد، این اداره‌کل با هدف ایجاد آرامش روانی در شهروندان و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و برخورد با سوء استفاده‌های احتمالی برخی افراد سودجو، طرح نظارتی ویژه شب یلدا را از ۲۶ تا ۳۰ آذر اجرا می‌کند. 

رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در این طرح، بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی استان در دو نوبت صبح و عصر بازار استان را رصد می‌کنند.  

وی با بیان اینکه در این طرح اقلام مذکور از حیث موجودی، قیمت و نحوه عرضه مورد رصد قرار می گیرند، تأکید کرد: با هر گونه تخلف احتمالی برخورد می‌شود. 

سردارزاده یادآور شد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها توسط افراد سودجوست.  

وی از مردم استان کردستان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی از جمله احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات صنفی، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ به ستاد خبری اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع دهند تا بازرسان این اداره‌کل در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 915234

مهمترین اخبار ایران و جهان: