نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 11:57

«آستانه» میزبان اولین همایش رسانه‌ای آسیای مرکزی

در پایتخت قزاقستان همایش رسانه‌ای برگزار می‌شود که در جریان آن مسائل مختلفی از جمله توسعه رسانه‌های جدید، فناوری‌های هوش مصنوعی، امکان همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی برای تضمین امنیت اطلاعات، سواد رسانه‌ای و نقش زنان در رسانه‌ها بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، برای اولین بار در آسیای مرکزی در پایتخت قزاقستان همایش رسانه‌ای برگزار می‌شود.

وزارت اطلاعات و توسعه اجتماعی قزاقستان با اعلام این مطلب گفت که این همایش که روز‌های 20-21 دسامبر در شهر آستانه برپا می‌شود، قرار است با تبدیل شدن به یک پلت‌فرمی منحصر به فردی برای همکاری، فضای رسانه‌ای واحدی را برای تمام کشورهای منطقه آسیای مرکزی ایجاد کند.

ظرف دو روز، کارشناسان شناخته شده در مورد موضوعات توسعه رسانه بحث خواهند کرد و مشاهدات و بهترین شیوه‌های خود را در این زمینه به اشتراک خواهند گذاشت.

بر اساس این گزارش، برای اولین بار در منطقه آسیای مرکزی، سنجش هویت منطقه‌ای، توسعه رسانه‌های جدید، فناوری‌های هوش مصنوعی در صنعت، آینده صنعت خلاق در آسیای مرکزی، امکان همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی برای تضمین امنیت اطلاعات، اخبار جعلی، سواد رسانه‌ای و نقش زنان در رسانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

در این همایش بیش از 100 نفر از جمله برندگان جایزه معروف پولیتزر، سیاستمداران مختلف جهان، روزنامه‌نگاران بین‌المللی و محلی، اینفلوئنسرها، روسای سازمان‌های بین‌المللی و کارشناسان معتبر رسانه‌ای شرکت و سخنرانی خواهند کرد.

«عبدالله گل»، رئیس جمهور اسبق ترکیه، «نامبارین انخبایار»، سومین رئیس جمهور مغولستان، روسای سازمان‌های مختلف بین المللی  (از جمله سازمان کشورهای ترک، سازمان همکاری اسلامی، کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا، سازمان ملل متحد و غیره) و روسای رسانه‌های گروهی منطقه آسیای مرکزی از جمله میهمانان این همایش هستند که در جریان آن سخنرانی می‌کنند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 915278

مهمترین اخبار ایران و جهان: