نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 17:48

۲۴ ماموریت مشترک وزارت‌های علوم و کشور در حوزه پژوهش

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، گفت: وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲۴ ماموریت در حوزه پژوهش به صورت مشترک در سطح کشور در دستور کار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد سیف بعد از ظهر امروز در جشنواره شهید فخری‌زاده مازندران در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران، اظهار کرد: در پژوهش منابع اعتباری محدود داریم البته انسان‌های از خود گذشته در کشور وجود دارند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های استان مازندران زیرساخت‌‎های برای توسعه در اختیار دارند که نیاز  است به صورت متمرکز در جهت اهداف مشترک به کارگیری شود.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت کشور از یک سال قبل توافق کردند که دبیرخانه مشترک داشته باشند و نتیجه آن این بود که ۲۴ ماموریت مشترک در حال انجام است.

سیف اضافه کرد: استانداری‌ها پای کار بودند و امید داریم مازندران که استان نمونه در پژوهش است در این حوزه اقدامات مناسبی انجام دهد و زمینه برای توسعه در حوزه پژوهش را فراهم کند.

وی یادآور شد: در سطح ملی در سطح ستاد وزارت کشور ۲۰ مامویت برای دانشگاه‌های بزرگ کشور تعریف شده و با همکاری وزارت کشور این موضوع تسریع پیدا کند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار تقویت ارتباط جایگاه صنعت و دانشگاه شده است، افزود: در برخی از نقاط کشور دانشگاه‌های ایجاد شده که برنامه‌ای برای توسعه و تقویت منطقه‌ای ندارد که در این دولت تلاش داریم زمینه تقویت ارتباط دانشگاه با قابلیت‌های مناطق را فراهم کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 918478

مهمترین اخبار ایران و جهان: