نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 17:23

اجمالی| وداع با پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده در گذر فرهنگی چهارباغ+ تصاویر و فیلم

از دقایقی قبل پیکر مطهر تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص شده جهت انجام مراسم وداع وارد گذر فرهنگی چهارباغ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروز حال و هوای چهارباغ با دیگر روزها فرق دارد، امروز اینجا قدمگاه شهیدان شده و بوی آسمان به مشام می‌رسد.

امروز اینجا صدای دل‌نواز حاج قاسم در گذر چهارباغ طنین‌انداز می‌شود و این داغ سه‌ساله بر دل سنگینی می‌کند، امروز نام یا فاطمه قدم به قدم به چشم می‌خورد و داغ بی مادری بر دل‌ها تازه می‌شود، امروز نوای یا حسین به گوش می‌رسد و داغ دوری از شش گوشه تازه می‌شود.

پیکر مطهر شهدا وارد چهارباغ می‌شود، خودم را به روبروی‌شان می‌رسانم، موبایل را بر دست می‌گیرم تا لحظه به لحظه این مراسم باشکوه را در قدم‌گاه شهیدان روایت کنم....

 

 

محمد رضایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه از ۲۵ آذر استان اصفهان میزبان ۱۳ شهید گمنام بود و در این راستا پروژه تشییع و تدفین را در ۴ بازه زمانی تعریف کردیم، اظهار کرد: بازه‌ زمانی اول ۲۵ آذر تا ۵ دی با عنوان دید و بازدید شهدایی است که ۴ پیکر در اصفهان و ۹ پیکر در شهرستان‌ها با اولویت حضور شهدا در مدارس و پس از آن دانشگاه‌ها و هیئات برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه بازه زمانی دوم ۵ و ۶ دی با دو برنامه محوری در مرکز استان خواهد بود، عنوان کرد: وداع با شهدا، دوشنبه بعدازظهر از ساعت ۱۴:۳٠ تا نماز مغرب و عشا در گذر فرهنگی چهارباغ خواهد بود و پس از نماز نیز برنامه در هیأت رزمندگان گلستان شهدا ادامه خواهد داشت. 

رضایی در خصوص محور دوم برنامه ۵ و ۶ دی، با اشاره به جزئیات برنامه تشییع شهدا در اصفهان بیان کرد: ۶ دی، سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح همزمان با سراسر کشور تشییع پیکر شهدا را در مرکز استان از مسیر پل بزرگمهر تا گلستان شهدا خواهیم داشت. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در خصوص بازه زمانی سوم گفت: از ۶ تا ۱۴ دی حضور کاروان شهدای گمنام را در تمام شهرستان‌ها با محوریت لشکر ۱۴ امام حسین(ع) خواهیم داشت و برای تمام شهرستان‌ها جدول حضور شهدا ارسال شده است. 

وی پیرامون برنامه‌های شاخص حضور شهدا در شهرستان‌ها افزود: پنجشنبه ۸ دی کاروان شهدا در امام‌زاده نرمی، ۹ دی در شهرستان شاهین‌شهر و ۱۳ دی با توجه به رفاقت حاج قاسم با شهید کاظم در شهرستان‌های نجف‌آباد، تیران و کرون و چادگان حضور خواهند داشت. 

رضایی بیان کرد: شام ۱۳ دی و از لحظه شهادت حاج قاسم تا اذان صبح، کاروان شهدا در مزار شهید حججی حضور خواهند داشت. 

خبر در حال تکمیل است...

پایان پیام/۳۶۴۹/آ/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 936434

مهمترین اخبار ایران و جهان: