نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 17:40

چین: به تحریم‌های اخیر آمریکا پاسخ می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز هشدار داد: به تحریم‌های اخیر آمریکا پاسخ می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در نشست مطبوعاتی هفتگی خود به اعمال تحریم هایی از سوی آمریکا علیه کشورش واکنش نشان داد و این اقدام واشنگتن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص اعلام کرد که این اقدام آمریکا «غیرقانونی» و بهانه جویی به منظور دخالت در امور داخلی چین قلمداد می شود.

«وانگ ون بین» در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تحریم ‎های جدید آمریکا اعلام کرد که این گونه اقدامات به نحوی آشکار، دخالت در امور داخلی کشورش بوده و به شدت روابط دو کشور را تضعیف می کند.

وی در این ارتباط گفت: ایالات متحده تحریم هایی غیرقانونی علیه مقام های چین با استناد به قوانین داخلی خود و به بهانه مسائل به اصطلاح حقوق بشری در تبت اعمال کرد. مسائل مرتبط با تبت، کاملاً موضوعات داخلی چین است و هیچ دخالتی از طرف دیگر در این ارتباط پذیرفته نیست.

واکنش «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین به تحریم های اعمالی از سوی آمریکا در روز جمعه هفته گذشته است که به بهانه نقض حقوق بشر از سوی پکن، تحریم هایی را علیه ۴۰ نفر از ۹ کشور شامل مقام‌ های کنونی و سابق کره شمالی، السالوادور، گوآتمالا، گینه، ایران، مالی، چین، روسیه و فیلیپین اعمال کرده بود.

گفتنی است که آمریکا تا کنون بارها از ابزار حقوق بشر علیه سایر کشورهای مستقل غیرهمسو با خود مانند روسیه، ایران و چین برای اعمال تحریم هایی یکجانبه استفاده کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908934

مهمترین اخبار ایران و جهان: