نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 12:30

دپوی خطرناک پسماندهای عفونی در یک کارگاه ضایعاتی در حاشیه بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت : در یک اقدام عجیب و خطر ناک مسئول یک کارگاه ضایعاتی که پسماندهای عفونی و پزشکی را در محل کارگاه ضایعاتی خود دپو کرده بود دستگیر شد .

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسلام جاودان‌خرد گفت:در اقدامی عجیب و خطر ناک ، مسئول یک کارگاه ضایعاتی که  حجم انبوهی از پسماندهای عفونی را در محل کارگاه خود دپو کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

 مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد افزود: این فرد کلیه پسماندهای عفونی و پزشکی استان را بجای آنکه ابتدا در بیمارستان امام سجاد بی خطر شوند و سپس به محل جایگاه دوپشته دشت روم منتقل کند را  از مسیری خارج از این چرخه بهداشتی و مستقیم  به کارگاه خود در یکی از روستاهای حاشیه شهرستان بویراحمد منتقل و دپو کرده بود .

وی عنوان کرد : با پیگیرهای محسوس و نامحسوس محیط زیست استان فرد خاطی شناسایی و صبح امروز با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط ، مراجع انتظامی و هماهنگی مراجع قضایی،  با ورود مستقیم دکتر ملک حسینی دادستان محترم مرکز استان شناسایی و پس از پلمپ کارگاه  وی بازداشت شد .

جاودان خرد تصریح کرد : پسماندهای عفونی و پزشکی بیمارستان‌ها و مطب‌های شخصی باید ابتدا بی‌خطرسازی و سپس به جایگاه زباله دشت روم منتقل شوند ، چنانچه پسماندهای عفونی خارج از این سیکل قرار گیرند تخلف محسوب می‌شود و با فرد خاطی در حوزه حقیقی و حقوقی برخورد جدی صورت خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208478

مهمترین اخبار ایران و جهان: