نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 19:52

پیشروی نیروهای روس در باخموت

در ادامه درگیری نیروهای روسیه در شهر «باخموت»، وزارت دفاع روسیه از پیشروی بیشتر نیروهای این کشور دراین منطقه خبر داد.

به گزارش گروه  بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه روز شنبه از پیشروی نیروهای خود در شهر «باخموت» و کنترل یک منطقه‌ در شرق اوکراین خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسیه شمال غربی شهر «آرتموفسک» را  آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای خود را در شمال باخموت مستقر کرده است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که یگان‌های نیروی هوابرد از یگان‌های تهاجمی پشتیبانی کرده و حمله نیروهای اوکراینی را دفع کردند.  

همزمان با اعلام پیشرفت نیروهای روس در اوکراین، چند کشور غربی از جمله آلمان از کمک رسانی نظامی به اوکراین خبر دادند.  «اشپیگل» روز شنبه خبر داد که آلمان بسته جدیدی از تجهیزات نظامی را برای اوکراین به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو (۳.۰ میلیارد دلار) جمع آوری کرده است که بزرگترین بسته کمکی برلین به کی‌یف از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین است.

بنابر گزارش این مجله آلمانی، بسته جدید کمک تسلیحاتی آلمان به اوکراین شامل موارد ذیل می‌شود:«۲۰ دستگاه خوردوی جنگی پیاده نظام «ماردر»، ۳۰ فروند تانک «لئوپارد ۱»، ۱۵ دستگاه ضد هوایی خودکششی «گپارت»، ۲۰۰ پهپاد شناسایی، چهار سامانه پدافندی «آیریس تی» ، مهمات و تجهیزات توپخانه و بیش از ۲۰۰ خودروی زرهی رزمی و لجستیکی.»

تدارک آلمان برای ارسال کمک‌های نظامی تازه به اوکراین در شرایطی انجام می‌گیرد که این کشور به همراه آمریکا و دیگر کشورهای غربی از آغاز جنگ اوکراین در حال ارائه انواع کمک‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی هستند و همزمان فشارهای بی سابقه علیه روسیه از جمله تحریم‌های شدید را در پیش گرفته‌اند. روسیه بارها هشدار داده که کمکرسانی به اوکراین منجر به طولانی‌تر شدن جنگ خواهد سد. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209678

مهمترین اخبار ایران و جهان: