نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 15:57

محیط زیست مطالبه گر پرونده شهادت محیط بانان است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه محیط زیست مطالبه گر پرونده شهادت محیط بانان است, گفت: برای قرار گرفتن نام کسانی‌که در راه حفظ محیط زیست و مراقبت از انفال الهی جان خود را از دست دادند در ردیف شهدا هستند، محیط زیست مطالبه‌گر و درخواست‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ محبت خانی در دیدار با خانواده همیار محیط زیست رضا بهرامی پور ضمن دلجویی از خانواده این مدافع محیط زیست اظهار داشت: در زمینه قرار گرفتن نام شهدای محیط بان و شهدای همیار محیط زیست در ردیف شهدای والا مقام و تایید پرونده آنان از سوی بنیاد شهید همه پیگیری های لازم بین بنیاد شهید و سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تشریح اقدامات انجام شده برای قرارگرفتن نام دو تن محیط بان و همیار محیط زیست که سال گذشته در استان فارس جان خود را در راه حفاظت از آرمان های محیط زیست از دست دادند، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست همزمان که پرونده محیط بان فرهمند را پیگیری می کرد که خوشبختانه پرونده این شهید سرفراز به تایید بنیاد شهید رسید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور همچنین با حضور در مراسم سالگرد این دو نفر محافظان انفال الهی اظهار داشت: شهدای مظلوم محیط بان جان خود را برای حفظ ارزش های محیط زیست فدا کردند، برای حفظ محیط زیست جان فشانی کردند، آنها جان خود را از دست دادند که طبیعت ما و محیط زیست ما آسیب نبیند.

وی اضافه کرد: قاتلین این دو نفر دستگیر شدند و پرونده قضایی تشکیل شده است، عملکرد نیروی انتظامی، شورای تامین شهرستان و استان، سپاه، بسیج و همه کسانیکه در دستگیری و تشکیل پرونده قضایی برای قاتلین این دو عزیز مشارکت داشتند قابل ستایش است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از مردم شهرستان خرم بید و بوانات هم سپاسگزاری کرد و اظهار داشت: مردم، مراسم و آیین های بزرگداشت برای این دو یاور ارزشمند محیط زیست برگزار کردند و در آن حضور یافتند و پس از یکسال از گذشت عروج مظلومانه این عزیزان همچنان حضور دارند و یاد آنان را گرامی می دارند. این حضور و همبستگی قابل ستایش است.

سرهنگ محبت خانی ادامه داد: من حامل پیام تسلیت و همدردی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای خانواده این دو عزیز هستم و امیدوارم پیگیری ها برای تایید پرونده شهادت همیار محیط زیست رضا بهرامی پور هم به نتیجه برسد.

عطا پورشیرزاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در دیدار با خانواده  بهرامی پور همیار محیط زیست استان فارس ضمن دلجویی از خانواده این همیار محیط زیست اظهار داشت : شهیدان محیط زیست افتخار کشور و مدافعان راستین انفال الهی هستند و برای مراقبت و پاسداری از ارزشهای محیط زیستی در این سرزمین جان پاک خود را فدا کردند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس خاطر نشان کرد: هر اقدامی انجام شده وظیفه مسئولان محیط زیست بوده است، ما ازهیچ کوششی برای به نتیجه رسیدن پرونده اداری کسانیکه جان خود را در راه حفظ ارزش های محیط زیست فدا کردند و قرار گرفتن آنان در ردیف شهدای گرانقدر کوتاهی نکردیم و همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

پایان پیام/ ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1244734

مهمترین اخبار ایران و جهان: