نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 13:28

تصفیه روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب پساب در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع ۱۱ تصفیه‌خانه استان روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب پساب تصفیه می‌شود که قابلیت استفاده در صنعت و کشاورزی را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد کریمی شیاسی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم ۴۳ شهر استان از آب شرب پایدار و سالم بهره‌مند هستند، گفت: از این تعداد ۱۵ شهر دارای شبکه جمع‌آوری فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون ۱۱ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان فعال است و ۶۵.۵ درصد از جمعیت شهری ما از خدمات شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند هستند.

وی افزود: ۹ پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب در سال گذشته کلنگ‌زنی شد و هم‌اکنون در حال انجام عملیات اجرایی هستند و همچنین پنج پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ساخت داریم.

کریمی اضافه کرد: در مجموع به زودی از ۴۳ شهر استان ۲۸ شهر از شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شرکت آبفای استان تزریق شد که از این میزان ۲۲۵ میلیارد تومان در بخش آب و ۱۹۵ میلیارد تومان در بخش فاضلاب هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در مجموع ۱۱ تصفیه‌خانه استان روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب پساب تصفیه می‌شود که قابلیت استفاده در صنعت و کشاورزی را دارد.

وی با اشاره به کیفیت مناسب آب شُرب مصرفی مردم استان، گفت: هم‌اکنون ۱۵ آزمایشگاه فعال در حوزه انجام آزمایش‌های میکروبی داریم که روزانه پارامترهای مختلف را در آب شُرب مصرفی اندازه‌گیری می‌کنند و علاوه بر شرکت آبفا، دانشگاه علوم پزشکی و محیط‌ زیست بر سلامت آب شُرب نظارت دارند.

کریمی ادامه داد: قبوض مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که مصرف آب آن‌ها در محدوده الگوی مصرف باشد رایگان است و همچنین هزینه نصب انشعاب این افراد برای بار اول رایگان است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1194278

مهمترین اخبار ایران و جهان: